makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

هلاکت 5 تروریست قبل از ورود به استان سیستان و بلوچستان

پنج تروریست دارای گذرنامه روسی که حامل 150 کیلوگرم مواد منفجره بودند و قصد انجام عملیات تروریستی در ایران را داشتند در پاکستان کشته شدند.

نیروهای امنیتی پاکستان پنج تروریست را در کویته کشتند که گفته می‏شود قصد انجام عملیات تروریستی در جمهوری اسلامی ایران را داشتند.

از این تروریست‏ها 150 کیلوگرم مواد منفجره به دست آمده است که قرار بود پس از ورود این گروه به داخل ایران از آن استفاده کنند.

تروریست های یاد شده ـ که دو نفر از آنها زنان چچنی بوده اند ـ در یک پست ایست و بازرسی از بازرسی نیروهای دولتی پاکستان جلوگیری کردند و به سوی آنها آتش گشودند و در آتش متقابل نیروهای پاکستانی همه آنها به هلاکت رسیدند.

هر پنج تروریست مقتول ـ متشکل از 3 زن و 2 مرد ـ گذرنامه روسی با ویزای ایران به همراه داشتند

کشف هزار و700 کیلوگرم تریاک در سراوان

در راستای مبارزه با قاچاق مواد مخدر در مرزهای شرقی ایران باند بزرگی از قاچاقچیان شناسایی و دستگیر شدند.

ماموران انتظامی شهرستان سراوان هزار و 700 کیلوگرم مواد مخدر از قاچاقچیان کشف وضبط کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، فرمانده انتظامی سیستان وبلوچستان با اعلام این خبر افزود: ماموران انتظامی، دیروز به هنگام گشت با مشکوک شدن به 2 خودرو ، در عملیات تعقیب و گریز و با درگیری با قاچاقچیان خودرو ها را متوقف و سه قاچاقچی را بهمراه هزار و 700کیلو گرم تریاک دستگیرکردند .

سرتیپ دوم نکویی افزود: از ابتدای امسال تا کنون 14 تن انواع مواد مخدر در این استان کشف شده، که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال 747 درصد رشد داشته است

امام جمعه اهل سنت سراوان: اطاعت از رهبری رهایی از فته ها است

امام جمعه اهل سنت سراوان: اطاعت از رهبری، کشور را در مقابل آسیب ها و فتنه ها حفظ کرده است

سراوان- امام جمعه مسجد نور اهل سنت سراوان گفت: اطاعت از رهبری همواره کشور را در مقابل آسیب ها و فتنه ها حفظ کرده است.   

مولوی 'عبدالصمد ساداتی' در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد نور اهل سنت سراوان اظهار داشت: کشورهایی که حاکمان آنها به ملت خود ظلم و ستم روا داشتند، مردم بر ضد آنها بپاخاسته اند.

وی ادامه داد: این حاکمان حاضرند بخاطر حفظ کرسی قدرت و حاکمیت، همه مردم را قربانی کنند و در راه حفظ آن از هیچ کاری دریغ نمی کنند.

وی، استقلال را مساله مهمی برای کشورها دانست و افزود: قدرتهای استکباری و استبدادی نمی گذارند کشورها به استقلال برسند.

وی افزود: استقلال هر ملت و کشوری در گرو اطاعت از خدا، رسول خدا (ص) و حاکم صالح است که خوشبختانه ملت ایران از این نعمت بهره مند است

ارتباط جندالشیطان با مولوی های وهابیت

خبر ها حاکی از آنست که مولوی های فرقه ضاله وهابیت که اهل عربستان می باشند به پنجگور پاکستان مراجعه و جلسه ای را با برخی از مولویهای وابسته به گروهک جندالشیطان برگزار کردند.

براین اساس تعدادی از مولوی های فرقه ضاله وهابیت که اهل عربستان می باشند به پنجگور پاکستان مراجعه و جلسه ای را با برخی از مولویهای وابسته به گروهک جندالشیطان برگزار نموده و پیرامون چگونگی کمک مالی دولت عربستان به برخی حوزه های علمیه و مساجد اهل سنت ایران که دارای تفکرات وهابی گری می باشند و گروهک تروریستی جندالشیطان مطالبی را مطرح نمودند. 

این گروهک در سالهای اخیر با کمک مولوی های فرقه ضاله وهابیت در استان سیستان و بلوچستان دست به تحرکات تروریستی بسیاری زده اند که باعث ریختن خون هموطنان بی گناه سیستانی و بلوچستانی اعم از سنی و شیعه شده است . 

پاکستان مسیر اصلی ورود مواد مخدر به ایران

ورود موادمخدر «شیشه» ازمسیر پاکستان به کشور برای اولین بار دستگیری بیش از 11هزار تن در رابطه با «شیشه» در 70 روزاخیر.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با تشریح جزییات کشف بیش از یک‌ تن انواع مواد مخدر در کرمان، از کشف بیش از 975 کیلوگرم پودر «افدرین» در 70 روز اخیر در سراسر کشور خبر داد و گفت: محموله‌های «افدرین» که پیش‌ساز موادمخدر شیشه است به صورت پودر وارد کشور می‌شود.

سردار حمیدرضا حسین‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در چند روز اخیر در یک عملیات دو روزه ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر و یگان عملیاتی استان کرمان در درگیری با قاچاقچیان، یک تن و 197 کیلوگرم موادمخدر را کشف کردند که از این میزان، 869 کیلوگرم تریاک،‌ 318 کیلوگرم مورفین و حدود 50 کیلوگرم موادمخدر شیشه بوده است.

وی با بیان اینکه برای اولین بار است که موادمخدر شیشه از مسیر پاکستان وارد کشور شده است، افزود: قاچاقچیان به وسیله دو خودرو لنکوروز و دو موتورسیکلت اقدام به قاچاق موادمخدر کرده بودند که پس از درگیری در مناطق صعب‌العبور، این محموله توسط ماموران کشف شد و شواهد امر نشان می‌دهد که دو تن از قاچاقچیان نیز زخمی شده‌اند.

ادامه مطلب ...

یارانه های نقدی افزایش می یابد

بیر ستاد هدفمند‌کردن یارانه‌ها وضعیت تسهیلات صنایع را تشریح کرد و در مورد افزایش‌های جدید قیمت انرژی در سال جاری گفت: این افزایش‌ها باید در قالب برداشتن گام دوم اصلاح قیمت‌ها انجام شود که مطالعات آن آغاز شده اما در مورد زمان اجرای آن به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

به گفته وی متناسب با اصلاح قیمت‌ها در مرحله دوم رقم یارانه‌های نقدی پرداختی به مردم افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا فرزین در حاشیه‌ همایش سیاست‌های پولی و ارزی در پاسخ به سوالی درباره‌ آن چیزی که به عنوان کارت عدالت قرار بود توزیع شود، گفت: این کارت زمانی موضوعیت داشت که قرار بود برای واریز رقم یارانه‌ها حساب جداگانه‌ای تعریف شود، اما از آنجایی که قرار شد مردم حساب‌های موجود را عنوان کنند این کار عملا منتفی شد.

* انواع تسهیلات به صنایع

معاون وزیر اقتصاد با بیان این‌که بسته حمایتی صنعت به سه طریق از صنایعی که از محل افزایش حامل‌های انرژی آسیب می‌بییند حمایت می‌کنند، افزود: روش اول خط اعتبار انرژی است که این اعتبار برای شش هزار بنگاه ثبت‌نامی که برای سه‌هزار و 500‌تای آنها قرار‌داد منعقد شده که این تعداد حدود 70 درصد مصرف انرژی صنعت را به خود اختصاص می‌دهد و این خط اعتباری انرژی به آنها داده می‌شود.

ادامه مطلب ...

ایران امنیت کشتی های خارجی آبهای آزاد را تامین می کند

مبارزه با تروریسم دریایی اولویت نیروی دریایی ارتش/ اعلام آمادگی ایران برای کمک به کشتی های خارجی در آب های آزاد

تهران- فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مبارزه با تروریسم دریایی را اولویت نیروی دریایی دانست و آمادگی ایران را برای کمک به کشتی ها و نفتکش های خارجی در آب های آزاد اعلام کرد. 

 

امیر دریادار حبیب الله سیاری در گفت و گو با ایرنا همچنین از برخی رسانه ها به دلیل بی توجهی در انعکاس مطلوب اخبار مربوط به مقابله ناوگروه های این نیرو با دزدان دریایی در آبهای آزاد و بین المللی انتقاد کرد.

وی که در خبرگزاری جمهوری اسلامی حضور یافته بود با تاکید بر اهمیت امنیت در خطوط کشتیرانی، گفت:بیش از 93 درصد از میزان کالاهایی که در دنیا و کشور جابجا می شود از طریق دریا است.

ادامه مطلب ...

باند جنایت کاران در استان منهدم شد

 

یک باند بین المللی قاچاق مواد مخدر در سیستان و بلوچستان منهدم شد

زاهدان- روابط عمومی اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان اعلام کرد: طی یک سری اقدامات اطلاعاتی-عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در این اداره کل، یک باند بین المللی قاچاق مواد مخدر در شهرستان سراوان منهدم شد.   

به گزارش دریافتی روز چهارشنبه ایرنا از این روابط عمومی، در این اقدام عملیاتی- اطلاعاتی دو نفر از قاچاقچیان شرور دستگیر و بیش از 800 کیلوگرم مواد مخدر کشف و ضبط شد.

قاچاقچیان مسلح با عبور از مرز شرقی کشور قصد انتقال محموله مواد افیونی به استان های عمقی را داشتند که در کمین نیروهای اطلاعاتی قرار گرفتند.

سربازان گمنام امام زمان (عج) در این درگیری مسلحانه با اشرار، علاوه بر کشف بیش از 800 کیلوگرم تریاک، همچنین یک قبضه سلاح کلاشینکف نیز بدست آوردند

گاز رسانی به شهر های سراوان، سیب ، سوران و زابلی

زاهدان_ نماینده مردم سراوان، سیب ، سوران و زابلی در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال خط لوله گاز به سراوان، سیب و سوران و زابلی در سفر سوم هیات دولت به استان سیستان وبلوچستان مصوب شد. 

'عبدالعزیز جمشیدزهی' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گاز رسانی به این استان بر اساس قرارداد خط لوله صلح به منظور انتقال گاز به پاکستان و هندوستان طراحی شده است.

وی افزود: نخستین مرحله این طرح انتقال گاز از عسلویه به ایرانشهر بود که انجام شد.

او ادامه داد: در زمان عقد قرارداد در دولت نهم مقرر شد؛ در ادامه اجرای این طرح برای بهره مندی مردم استان از گاز شهری، این خط لوله به دو مسیر، شمال استان به منظور اتصال به خط لوله شمال کشور و به سمت چابهار با هدف ایجاد کارخانه پتروشیمی و تحویل به کشور همسایه در مرز بندر گواتر، انتقال یابد.

جمشیدزهی اضافه کرد: در این میان شهرستانهای سراوان، سیب وسوران و زابلی مورد غفلت واقع شده بود.

وی گفت: این موضوع در زمان افتتاح خط لوله گاز ایرانشهر مورد پیگیری قرار گرفت.

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی افزود: بر این اساس با افزایش 25 درصدی قرارداد مذکور گاز رسانی به این شهرستانها در دستور کار دولت قرار گرفت و در دور سوم سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان تصویب شد.

جمشیدزهی اظهار امیدواری کرد اجرای عملیات گاز رسانی به این شهرستانها هرچه سریعتر آغاز شود

مشاغل صنایع دستی استان تحت پوشش بیمه خواهند رفت

موافقت مجلس با بیمه 380 هزار شاغل صنایع دستی در کشور 

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی از موافقت مجلس با اجرای بیمه تامین اجتماعی برای 380 هزار شاغلان شناسه دار صنایع دستی در سال 90 خبر داد.

ایلنا: معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی از موافقت مجلس با اجرای بیمه تامین اجتماعی برای 380 هزار شاغلان شناسه دار صنایع دستی در سال 90 خبر داد.

به گزارش ایلنا، خانم "تهمینه دانیالی" گفت: اجرای بیمه امسال هنرمندان با طرح در کمیسیون های تخصصی مجلس، پیگیــری، و پس از آن، اعتبار اجرای بیمه برای 380 هزار شاغل صنایع دستی با موافقت مجلس تعیین شد.

دانیالی افزود: این اعتبار پس از موافقت مجلس در اختیار وزارت رفاه قرار گرفت ولی هنوز به معاونت صنایع دستی ابلاغ نشده است.

این مقام مسئول گفت: پارسال 200 هزار شاغل شناسه دار صنایع دستی و قالیباف کشور در اولویت بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور تصریح کرد: پارسال برای بهره مندی شاغلان شناسه دار صنایع دستی، طراحی نرم افزار بیمه در دستور کار قرار گرفت که اجرای این قانون را به اواخر امسال موکول کرد.

خانم دانیالی افزود: در کنار هنرمندانی که در نوبت بیمه از پارسال هستند، بهره مندی 380 هزار شاغل شناسه دار صنایع دستی امسال با جدیت پیگیری می شود.