makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

دو شرور معروف در زاهدان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان گفت: دو شرور معروف زاهدان که اقدام به اخاذی از مردم می کردند دستگیر شدند.

سرهنگ احمد طاهری اظهار داشت: ماموران انتظامی زاهدان در پی اخبار واصله مبنی بر اخاذی و زورگیری از چند تن از شهروندان شهر زاهدان توسط دو شرور معروف، شناسایی و دستگیری آنها را در دستور کار خود قرار دادند.

وی گفت: ماموران با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی سرانجام موفق شدند آنان را در سطح شهر شناسایی و در یک اقدام ضربتی دستگیر کنند.

وی افزود: این متهمان در ایام ماه مبارک رمضان و به ویژه در زمان افطار اقدام به زورگیری و اخاذی از شهروندان با سلاح سرد می کردند که خوشبختانه با تلاش ماموران دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان بیان داشت: از این افراد شرور دو دستگاه موتور سیکلت، سلاح سرد و مقادیری مواد مخدر کشف و ضبط شد.

وی گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

منبع:خبرگزاری مهر

سانحه رانندگی درمحورایرانشهر-خاش چهارکشته داشت

ییس اداره راه ایرانشهر گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو پژو حامل سوخت قاچاق با خودروی دیگر در محور 'ایرانشهر-خاش' چهارنفر از سرنشینان خودروها در آتش سوختند. 

'خدارحم سارانی'گفت: این سانحه رانندگی مقارن ساعت 15 امروز، در 25 کیلومتری ایرانشهر حوالی منطقه

'دامن' رخ داد.

وی اظهار داشت: دو نفر از سرنشینان خودروی حامل سوخت قاچاق که مسافرکش نیز بود و همچنین دو نفر از سرنشینان خودروی مقابل در آتش سوختند.

وی ادامه داد: سرنشین دیگر این خودرو هنگام برخورد، از پنجره به بیرون پرت شد که از مرگ حتمی نجات یافته است.

رییس اداره راه ایرانشهر گفت: بر اثر این حادثه، جاده ایرانشهر- خاش به مدت 20 دقیقه مسدود شد که با تلاش راهداران رفت و آمد خودروها در این محور ادامه یافت.

وی اظهار داشت: کارشناسان راهنمایی و رانندگی منطقه در حال بررسی علت این سانحه رانندگی هستند.

منبع:خبرگزاری ایرنا

آمادگی شیلات سیستان وبوچستان برای پرداخت تسهیلات

 مدیرکل شیلات سیستان گفت: به منظور توسعه و گسترش شیلات سیستان، آ‌مادگی پرداخت تسهیلات به‌ سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را‌ داریم.

 حسن خمر اظهار داشت: در هفته دولت امسال‌ چهار طرح و 70 پروژه شیلاتی با اعتبار 1.5 میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: از مهم‌ترین این پروژه‌ها، ساخت استخرهای دو منظوره پرورش ماهی با مشارکت خود بهره‌برداران شیلاتی، اجرای دوره آموزشی، حمل و نقل آبزیان، تکثیر و بهینه‌سازی و رها‌سازی ماهیان گرمابی و سرمابی است.

مدیرکل شیلات سیستان ادامه داد: همچنین برای توسعه و تجهیز مراکز صید و صیادی، اعتباراتی در نظر گرفته شده که صرف این طرح‌ها می‌شود.

خمر اضافه کرد: در هفته دولت تعداد 20 استخر پرورش ماهی در شهرهای زابل، زهک، هیرمند، زاهدان، سراوان و ایرانشهر با اعتبار 200 میلیون تومان راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب ...

690 مصوبه ره‌آورد سفر سه‌گانه دولت به سیستان‌وبلوچستان

رئیس اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ره‌آورد سفرهای سه گانه استانی دولت به سیستان و بلوچستان، 690 مصوبه بوده است.

علیرضا براهویی در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها در تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پهنه گیتی عرصه فعالیت شده با امکانات محدود، توقع و انتظارات نامحدود و در این میان کیاست و فراست لازم است تا نگاه‌ها جهانی شود.

وی با اشاره به کلیدواژه "بلغ" که در قرآن بیان شده افزود: رسالت رساندن پیام و قداست کلام با مفاهیم قرآنی به وضوح در این واژه مبرهن است و اگر  این رسالت در جامعه کنونی به درستی صورت پذیرد به مبانی کتاب مقدس، کلام وحی که توسط پیامبران و رسولان برای بشریت آمده حرمت و کرامت گذاشته می‌شود.

ادامه مطلب ...

400 پروژه در سیستان‌ و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود

 استاندار سیستان و بلوچستان گفت: 400 پروژه در قالب هزاران طرح به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در بزرگ‌ترین استان کشور راه‌اندازی می‌شود.

 علی‌محمد آزاد اظهار داشت: برای راه‌اندازی این طرح‌ها، یک هزار و 340 میلیارد ریال از محل اعتبارهای استانی و ملی هزینه شده است.

وی افزود: صرف این گونه هزینه‌ها به خوبی گواه بر ادعای عدالت محوری و نگاه برابر دولت برای توسعه و آبادانی همه جانبه ایران زمین است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: بخش کشاورزی با 95 پروژه بیشترین میزان افتتاح را با اعتبار 42 هزار و 271 میلیون ریال به خود اختصاص داده است.

آزاد با اشاره به مهم‌ترین طرح‌ها تصریح کرد: در بخش راه و ترابری 26 طرح مهم در بخش راه فرعی و اصلی با سرمایه‌گذاری حدود 226 هزار میلیون ریال گوشه‌هایی از خدمات دولت بوده که در جنوب شرقی ایران زمین به اجرا درآمده است.

ادامه مطلب ...

ایجاد 15 واحد پرورش شترمرغ در سیستان‌ و بلوچستان

کارشناس پژوهشکده دام‌های خاص دانشگاه زابل گفت: در سال‌جاری، 15 واحد پرورش شترمرغ در سطح استان سیستان و بلوچستان ایجاد می‌شود.

 محمود قزاق بیان داشت: با توجه به رشد چشمگیر پرورش شترمرغ، ضروری است تا کشتارگاه صنعتی، کارخانه دباغی پوست و صنایع کیف و کفش شترمرغ در شهرستان زابل احداث شود.

وی افزود: از هم اکنون باید پیش‌بینی‌های لازم برای ایجاد این موارد انجام شود زیرا در سال آینده نیاز به این صنایع به طور جدی احساس می‌شود.

کارشناس پژوهشکده دام‌های خاص دانشگاه زابل با بیان اینکه تاکنون ردیف اعتباری خاصی به بحث شترمرغ اختصاص نیافته است عنوان داشت: در ردیف اعتباری باید اعتبار و بودجه خاص و مجزایی برای اجرای طرح‌های پژوهشی کلان در راستای پرورش شترمرغ، انجام شود، زیرا در آینده نیزگام‌های مؤثرتری در این زمینه برداشته خواهد شد.

ادامه مطلب ...

توسعه صنایع رمز پیشرفت اقتصادی سیستان‌وبلوچستان است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان ‌و بلوچستان گفت: توسعه صنایع کوچک رمز توسعه اقتصادی در استان است.

 محمد یعقوبی اظهار داشت: تاکنون 780 واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی افزود: این تعداد واحد تولیدی توانسته‌اند برای 9 هزار و 20 نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان ‌و بلوچستان بیان کرد:‌ میزان سرمایه‌گذاری این تعداد واحد تولیدی یک هزار و 430 میلیارد ریال می‌رسد.‌

یعقوبی ادامه داد: ‌لزوم توسعه اقتصادی پایدار و خدمت رسانی شایسته به مردم این خطه که در جنوب شرقی کشورمان ایران قرار دارد، موجب شد تا شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان در اواخر سال 1368 تأسیس و از سال 1369 با تلاش و همتی پایدار در زمینه ایجاد صنایع و اشتغال ماندگار، فعالیت خود را با توجه به اصول آمایش سرزمین، مطالعات منطقه‌ای و استرات‍ژی کالبدی آغاز کند.

ادامه مطلب ...

پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه به بازنشستگان سیستان وبلوچستان

 مدیرکل سازمان بازنشستگی سیستان ‌و بلوچستان گفت: در سال‌جاری به بازنشستگان منطبق با قانون بودجه سال 90، وام‌های قرض‌الحسنه بدون تعهد و ضمانت پرداخت می‌شود.

 به گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی سیستان و بلوچستان، ایرج البرز در مراسم ضیافت افطاری 400 نفر از بازنشستگان بهزیستی استان اظهار داشت: سازمان بازنشستگی استان در ارتباط با بهبود وضعیت بازنشستگان از نظر مادی و رفاهی در سال‌جاری، گام‌های بلند و مثبتی برداشته و اقدامات ارزنده‌ای از حیث رشد درآمدهای مالی و اقتصادی بازنشستگان به انجام رسیده است.

وی افزود: از مهم‌ترین اقدامات این سازمان در وهله نخست صدور احکام بازنشستگان در سال 90 منطبق با قانون بودجه سال 90 و هماهنگ با نظام هماهنگ پرداخت حق سرانه عصا و عینک به مبلغ 300 هزار ریال به تمامی بازنشستگان در سال‌جاری است.

ادامه مطلب ...

سوء استفاده از برخی مطالب ˓ حربه ی به بن بست خورده خارج نشینان

در یکی از سایتهای مغرز که بصورتی آشکار از بیرون از ایران حمایت می شود مطالبی راجع به  فقر و بیچارگی و نبودن امکانات خدماتی-رفاهی بیش از حد در برخی از روستاهای استان سیستان و بلوچستان و توجه نکردن نظام به مردم این استان   ˓ با انگیزه تخریب نظام جمهوری اسلامی منتشر کرده که بسیار غیر منصفانه و غیر واقعی به مسئله پرداخته است .

در واقع هدف گردانندگان این سایت از انتشار این مطلب   ˓ منحرف کردن اذهان عمومی برای رسیدن به اهداف  سازمان یافته ای است که از طرف برخی کشورها که با نظام ایران در تعارض هستند تدارک دیده شده است.

نظام جمهوری اسلامی ایران در طول سالهای در دست گرفتن قدرت کوشیده است تا در تمام نقاط کشور اکثر خدمات عمومی را با نهایت دقت برای مردم عزیز ایران فراهم کند که در این مهم  بسیار موفق بوده است .


 

ادامه مطلب ...

کاهش 65درصدی ابتلاء به مالاریا در نیکشهر

مدیر شبکه بهداشت و درمان نیکشهر گفت: در طی چهار ماه اول سال جاری، ابتلا به بیماری مالاریا در سطح شهرستان نیکشهر، نسبت به مدت مشابه سال قبل 65 درصد کاهش داشته است.

  دکتر مهرداد دیوبند در این رابطه افزود: در طول چهار ماه اول سال جاری، کانون های پاک از مالاریا در این شهرستان با 14 درصد افزایش به 49 درصد رسیده است.

وی اظهار کرد: ارتقاء شاخص های بهداشت محیط از طریق سم پاشی 230 روستا آلوده و انجام مراقبت های مستمر از جمله دلایل حفظ روند کاهشی ابتلاء به بیماری مالاریا است.

وی تاکید کرد: در طی سال گذشته قریب به یازده هزار پشه بند در بین روستائیان توزیع شده است که این پشه بندها به حشره کش آغشته است و بر پشه بند سنتی مزیت دارد.


ادامه مطلب ...