makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

بسته شدن پرونده قتل عمد در ایرانشهر پس از 8 سال

  رئیس حوزه قضایی ایرانشهر گفت: با صلح دو طایفه در ایرانشهر با تلاش اعضای شورای حل اختلاف شماره 4 و همکاری معتمدان این شهرستان، پرونده قتل عمد پس از هشت سال بسته شد.

به گزارش مکران به نقل از روابط عمومی دادگستری سیستان و بلوچستان، مظفر زارع اظهار داشت: با وساطت و تلاش شورای حل اختلاف شماره چهار ایرانشهر و همکاری علما و معتمدان، اختلاف هشت ساله دو طایفه "لکی جوان و اوکاتی" به صلح و آشتی انجامید.

وی افزود: اعضای دو طایفه در نشست با شورای حل اختلاف شماره 4، بزرگان و معمتدان ایرانشهر با تلاوت قرآن کریم به اختلافات و درگیری خود پایان دادند تا از این پس در کنار یکدیگر برادرانه و دوستانه زندگی کنند.


رئیس حوزه قضایی ایرانشهر خاطرنشان کرد: این اختلاف از سال 82 که "محمدلکی جوان" در یک درگیری "شمس‌الدین اوکاتی" را به قتل رسانده بود؛ آغاز شد.

زارع اضافه کرد: با صلح دو طایفه یادشده و بخشش قاتل، پرونده این قتل نیز بسته شد.

وی گفت: اعضای شورای حل اختلاف شماره 4 ایرانشهر با تلاش بسیار در ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های مهم به ویژه قتل عمد، گام‌های مؤثری برداشته‌اند.

رئیس حوزه قضایی ایرانشهر افزود: طی دو سال گذشته چهار فقره قتل که اختلافات و درگیری‌های زیادی بین طوایف ایجاد کرده بود با تلاش علما، معتمدان و شورای حل اختلاف شماره 4 به صلح و سازش انجامیده است.

زارع نقش علما، معتمدان و سران طوایف را در ترغیب مردم به صلح و سازش مؤثر دانست و بیان داشت: امنیت موجب رشد، توسعه و عمران هر منطقه می‌شود، اگر در منطقه نزاع و درگیری باشد هیچ کس احساس امنیت نمی‌کند و حاضر به سرمایه‌گذاری نیست به همین سبب علما و معتمدان طوایف همواره در ایجاد امنیت و آرامش نقش مهمی دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد