makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

مرزهای سیستان‌ و بلوچستان نیازمند مدیریت واحد است

 استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مرزهای سیستان ‌و‌ بلوچستان برای توسعه ترانزیت و بهره‌برداری بهتر از ظرفیت مرز نیازمند مدیریت واحد است.

به گزارش مکران به نقل از خبرگزاری فارس ٬ علی محمد آزاد امروز در دیدار با رئیس کل گمرک کشور اظهار داشت: در حال‌حاضر و با توجه به نیازهای موجود چند سازمان و دستگاه دولتی در مرزهای و سایر بازارچه‌های مرزی استان مستقر شده‌اند و هر کدام باید وظیفه قانونی خود را انجام دهند که گاهی اوقات نحوه عملکرد آنان باعث بروز مشکلات و ناهماهنگی می‌شود.

وی افزود: وجود نماینده تمام سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی در مبادی رسمی مرز و سایر بازارچه‌های مرزی استان یک امر لازم و ضروری است ولی باید که یک فرد در نهایت تصمیم گیر باشد تا از بروز مشکلات و ناهماهنگی‌های مختلف در راستای تسهیل کار تجار، بازرگانان و مرزنشینان جلوگیری کرد.

آزاد با اشاره به لزوم اعمال مدیریت واحد و یکپارچه در مرزهای سیستان و بلوچستان برای تسهیل در امر واردات دام زنده یادآور شد: انتظار می‌رود که با توجه به نظر مساعد ریاست جمهوری این مهم هرچه سریعتر و در کمترین زمان ممکن اجرایی شود تا از بروز ناهماهنگی بیشتری در این بخش جلوگیری شود.

وی بیان کرد: تجارت مرزی نقش مهمی در محرومیت زدایی مناطق مرزی این خطه دارد که همگان باید در راستای توسعه این فعالیت با هم همدل و هماهنگ باشند.

وی واردات دام را فرصت ارزنده‌ای برای سیستان و بلوچستان برشمرد و افزود: دولت هیچ محدودیتی برای واردات دام از مرزهای این استان در نظر نگرفته و دستگاه‌ها مربوطه باید نهایت تلاش خود را برای تحقق این امر بکار برند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در راستای مصوبه دولت هر کس توانایی واردات دام را دارد می‌تواند با طی مراحل اداری از این فرصت استفاده کند.

وی افزود: تهیه گوشت مورد نیاز کشور فرصت مناسبی است که مردم و مسئولان باید دست در دست هم از این فرصت ارزنده و ارزشمند نهایت استفاده را داشته باشند.

وی با اشاره به موقعیت ارزنده مرز در استان ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی بتوان در راستای توسعه استان و افزایش درآمدها مردم از آن استفاده کرد.

آزاد ضمن تشریح موقعیت مرز یاد آور شد: داشتن مرز مشترک با کشورهای خارجی برای هر منطقه ای می‌تواند هم عامل فرصت بویژه در زمینه اقتصادی باشد و هم از نظر هجمه فرهنگی و پدیده قاچاق می‌تواند تهدید محسوب شود.

وی با تاکید بر این که باید نگاه به مرز مثبت باشد افزود: قاچاق کالا در این خطه به اندازه‌ای نیست که نگرانی‌هایی را باعث شود.

عباس معمارنژاد رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران  نیز در ادامه به تشریح برنامه‌ها و خدمات گمرک در مرزهای استان پرداخت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد