makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

توسعه بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان

 معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توسعه بازارچه‌های مرزی و مبادلات قانونی به اشتغال مرزنشینان کمک بسیار زیادی می‌کند.

به گزارش مکران و بنقل از  خبرگزاری فارس ، رجبعلی شیخ‌زاده پنج‌شنبه‌شب در جلسه مشترک کار گروه تخصصی امور اقتصادی و شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مرز یک فرصت طلایی برای استان سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود که باید از این قابلیت به خوبی و با برنامه‌ریزی صحیح استفاده کرد.

وی افزود: لذا در راستای بهره گیری از این فرصت و کمک به معیشت مرزنشینان و توسعه مبادلات مرزی باید نیازهای مرزنشینان کشورهای همسایه شناسایی و در این زمینه برنامه‌ریزی و اقدام به تولید کالا کرد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: این موضوع در حوزه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی نیز موضوعیت دارد.

شیخ‌زاده ادامه داد: مرزنشینان استان فرصتی برای توسعه امنیت استان و کشور هستند لذا پیگیری و حل موضوع اشتغال آنان و تأمین معیشت و توسعه سطح رفاه آنان، مرزبانی آنان را باید پاسداشت و تکریم کرد.

وی تصریح کرد: توسعه بازارچه‌های مرزی و مبادلات قانونی مرزی می‌تواند به این مهم کمک فراوانی کند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه  موضوع بخش شیلات و کل بخش کشاورزی را از بخش‌های توجیه دار و اقتصادی استان دانست.

شیخ‌زاده گفت: برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال مولد دولت با توسعه زیر ساخت‌ها و کمک به تأمین سرمایه برای این حوزه و به ویژه ساخت استخرهای چند منظوره کشاورزی به توسعه اشتغال کمک کرده و این کار را ادامه می‌دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد