makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

ایمن سازی بزرگراه ایرانشهر- بمپور درحال انجام است

  سرپرست راه و ترابری جنوب سیستان‌و بلوچستان گفت: با توجه به نزدیک شدن تعطیلات و ایام نوروز اقدامات لازم برای ایمن سازی بزرگراه ایرانشهر- بمپور در حال انجام است.

به نقل از فارس ٬برات علی حسینی گفت: با توجه به نزدیک شدن تعطیلات نوروزی، به منظور جلوگیری از تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن، ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها امر بسیار ضروری است.

با بیان اینکه طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها در جنوب استان سیستان و بلوچستان در حال انجام است، یادآور شد: تاکنون عملیات ایمن سازی فیزیکی محل عبور و مرور دانش‌آموزان شامل نصب علائم عمودی، علام افقی، سرعت گیر، چشم گربه‌ای و اجرای خط کشی عابر پیاده اجرا شده است.


رئیس اداره ایمنی راه و ترابری جنوب سیستان‌و بلوچستان نیز گفت: اقدامات ایمن سازی بزرگراه ایرانشهر– بمپور به طول 14 کیلومتر در حال انجام است.

حامد جلالوند افزود: با توجه به اینکه این جاده تازه به بزرگراه تبدیل شده تلاش ما بر این است تا با فرهنگ سازی بین مردم به ویژه دانش‌آموزان آمار تصادفات در این جاده را به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح کارشناسان اداره راه و ترابری جنوب سیستان‌و بلوچستان  با حضور در مدارس حاشیه راه‌ها، توصیه‌های لازم را به دانش‌آموزان برای رعایت نکات و اصول ایمنی آموزش می‌دهند.

جلالوند گفت: در بزرگراه ایرانشهر-بمپور، 7 زیرگذر برای عبور ماشین‌های سبک و عابران پیاده و 2 زیر گذر برای عبور ماشین های سنگین وجود دارد و تلاش ما بر این است تا مردم را وادار کنیم از روی جاده عبور نکرده و از زیرگذرها عبور کنند.

رئیس اداره ایمنی جنوب سیستان‌و بلوچستان تصریح کرد: نصب 14 کیلومتر گارد ریل، خط کشی محورها به طول 66 کیلومتر، نصب علائم افقی و عمودی، نصب هزار و 200 عدد چشم گربه‌ای، نصب 250 متر مربع تابلو های اطلاعاتی و نصب هزار عدد مسیر نما از مهم‌ترین اقدامات ایمنی است که تاکنون در این بزرگراه  حوزه انجام شده است.

وی گفت: تاکنون بالغ بر 543 میلیون تومان برای ایمن‌سازی بزرگراه ایرانشهر بمپورهزینه شده است.

فرمانده پلیس راه ایرانشهر-  بم نیز گفت: با توجه به اینکه  مدارس زیادی کنار بزرگراه ایرانشهر- بمپور واقع شده این بزرگراه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

قربان ذبیحی‌نژاد افزود: در دو طرف بزرگراه ایرانشهر- بمپور حدود 6 تا 7 مدرسه وجود دارد که باید توصیه‌های لازم به دانش‌آموزان برای رعایت نکات ایمنی ارائه شود که این کار در حال انجام است.

وی گفت: 70 درصد تصادفات منجر به فوت در منطقه محمدان واقع در حاشیه بزرگراه رخ می‌دهد که به همین منظور باید به دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها و اهالی منطقه آموزش‌های لازم برای کاهش تصادفات داده شود.

ذبیحی نژاد خاطرنشان کرد: تاکنون اقدامات بسیار خوبی به منظور فرهنگ‌سازی در مدارس و مساجد حاشیه راه‌ها انجام شده اما با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز باید این اقدامات بیشتر شود تا میزان تلفات در این منطقه به حداقل برسد.

ذبیحی نژاد گفت: این جاده هنوز به طور کامل آماده نشده و در ساعات شب جاده از روشنایی خوبی برخوردار نیست.

فرمانده پلیس راه ایرانشهر- بمپور ادامه داد: با تبدیل شدن این جاده به بزرگراه مسیرها باز شده و ترافیک در محور به طور عادی جریان دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد