makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

تیری که کمانه کرد

   «آیا مردم در انتخابات مجلس شرکت خواهند کرد؟» این سؤال، سؤالی است که طی چند ماه گذشته به عنوان بزرگ ترین مسئله و مهم ترین دغدغه و هراس، ذهن دشمنان و مخالفان نظام جمهوری اسلامی را اشغال کرده است.

البته از ماه ها پیش برخی از به اصطلاح بنیادها، اندیشکده ها و مراکز اتاق فکر غربی ها و صهیونیست ها تا حدودی این پرسش و بحث و جدل ها پیرامون آن را در گستره ای محدود و خاص در محیط رسانه به بیرون درز دادند.

از نظر آنان پاسخ روشن و بدون ابهام است و حتی مراکز اصلی قدرت و نهادهای اطلاعاتی و تصمیم گیر آنها می دانستند و تردیدی نداشتند ایرانی ها در انتخابات مجلس حضور حداکثری خواهند داشت.


ناگفته پیداست این پاسخ، پایان کار نبود و طبیعی است که دشمنان و مخالفان نظام جمهوری اسلامی به انتخابات 12اسفند به ویژه پس از ناکامی بزرگ در انتخابات قبلی و فتنه 88 به عنوان بزنگاهی برای توطئه ها و آرزوهای شیطانی شان؛ نگاه ویژه داشته و دندان طمع تیز کرده باشند.

بنابراین دشمن برای تعیین راهبرد (هدف کلی) و تاکتیک (راه های رسیدن به آن هدف کلی) خود از مدت ها قبل با برنامه ریزی ها و طرح های خرد و کلان به کارزار انتخابات مجلس ایران ورود جدی داشته است.

به عنوان نمونه برای اینکه دورخیز دشمن برای انتخابات اسفند 90 مشخص شود می توان به سخنان معنادار جرج سوروس در اسفند 89 اشاره کرد که در مصاحبه با سی ان ان گفت: «حاضرم شرط ببندم ایران تا یک سال آینده سقوط خواهد کرد»!

هرچند این ادعای آقای سوروس که نظراتش در پهنه فتنه انگیزی های سال 88 به میدان آمده بود تنها در قالب همان آرزوی تغییر رژیم در ایران قابل ارزیابی است ولی از یکسو تلاش و تحرکات برنامه ریزی شده دشمن پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم و استفاده از انتخابات مجلس نهم علیه ایران اسلامی را نشان می دهد. از دشمن انتظاری جز دشمنی نیست بخصوص اینکه دشمنان نشان دار جمهوری اسلامی درصدد انتقام گیری در پی ناکامی فتنه 88 هستند.

بنابراین راهبرد دشمن و شکست خوردگان فتنه 88، به چالش کشیدن «مشارکت» در انتخابات مجلس نهم بود. دقیقا اینجاست که وقتی دشمن بیرونی، راهبرد کاهش مشارکت در انتخابات مجلس را سرلوحه خود قرار می دهد جریانی در داخل پروژه «تحریم انتخابات»! را به منظور کمرنگ کردن حضور مردم پیش می کشد.

اکنون بدون مقدمه و حاشیه پردازی باید دید دشمن چه تاکتیک هایی را برای راهبرد مورد اشاره طی ماه های اخیر اجرایی کرده و به چه نتایجی رسیده است؟به تعبیر ساده تر دشمن چه کار کرده است تا مردم در انتخابات مجلس شرکت نکنند و آیا در شرایطی که تنها 3 روز به انتخابات باقی مانده از اقداماتش طرفی بسته یا پاسخ منفی است.

اقدامات آشکار به وضوح حاکی از آن است که از 6 ماه مانده به انتخابات مجلس، دشمن تاکتیک های خود را برای تحقق آن راهبرد تعیین شده بکار گرفته و از تمام ظرفیت خود بهره جسته تا حضور مردم در پای صندوق های رای را کمرنگ نماید.

برای اینکه اشاره به اقدامات و تحرکات پردامنه دشمن طی پروسه 6 ماهه یاد شده به درازا نکشد و بیرون از حوصله این ستون نباشد اجازه بدهید تنها به فهرستی از مهم ترین ها در فاصله زمانی سپتامبر 2011 تا فوریه 2012 بسنده کنیم:

1- تحریم دهها تن از مقامات بلندپایه ایران، 2- تصویب سه قطعنامه بر ضد ایران اسلامی در موضوعات هسته ای، تروریسم و حقوق بشر، 3- انتشار گزارش های پیاپی به بهانه حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی توسط بان کی مون، احمد شهید و کمیته سوم مجمع عمومی، 4- تهدیدات سیاسی و نظامی علیه کشورمان با این ترجیع بند صهیونیستی- آمریکایی که؛ «همه گزینه ها روی میز است»!، 5- دست یازیدن به ترور دانشمندان هسته ای کشورمان و به شهادت رساندن مصطفی احمدی روشن، 6- تحریم بانک مرکزی، 7-تحریم نفت و...

جای کمترین تردیدی نیست که همه این تلاش ها و تقلاهای دشمن برای به سقف رساندن فشارها علیه نظام جمهوری اسلامی و انتقال این فشارها به زندگی مردم بوده است تا در نهایت به علت غلبه فضای یأس و ناامیدی، راهبرد کاهش مشارکت مردمی در انتخابات را عملی نمایند اما صحنه عمل با میدان تاکتیک ها و اعمال فشارها برای تحقق آن راهبرد خاص متفاوت است، چرا؟

می توان به چند نکته کلیدی و راه گشا اشاره داشت؛ الف: اقدامات و تدابیر متقابل ایران اسلامی در راستای دکترین «تهدید در برابر تهدید» بسیاری از نقشه های دشمنان را نقش بر آب کرد. به عنوان مثال طرح بستن تنگه هرمز که ایران اسلامی چندی پیش در رزمایش ولایت 90، بستن این آبراه استراتژیک را تمرین کرد پیام مقتدرانه و در عین حال بازدارنده ای بود به دشمنانی که پیش تر رجز می خواندند و بعد در هنگامه عمل ترمز کردند.

ب: علی رغم افزایش فشارها بر ایران تا جمهوری اسلامی را به زعم خودشان منفعل کرده و به گوشه رینگ ببرند در بحبوحه همین فضا، ایران در کمینگاه الکترونیکی خود پهپاد جاسوسی آمریکا را شکار کرد.

این اقدام نه تنها اقتدار جمهوری اسلامی را آشکارا به دنیا مخابره کرد بلکه نشان داد اتهام نقض قواعد و مقررات بین المللی و حقوقی از سوی آمریکا به ایران دروغ است و اتفاقا این واشنگتن است که برخلاف پروپاگاندا، ید طولایی در نقض حقوق کشورها دارد.

پ: متوسل شدن به اقداماتی کور و بی نتیجه مانند ترور شهید احمدی روشن نیز کاملا به ضرر دشمنان جمهوری اسلامی تمام شد و جای تامل است که ماه پیش در 80 شهر آمریکا و کانادا، مردم در حمایت از ایران اسلامی و در حالی که عکس شهید احمدی روشن را بر دست داشتند اقدامات تروریستی و احتمال حمله نظامی به ایران را محکوم کردند.

ت: مهم ترین شلیک و آخرین تیر دشمن علیه ایران در هفته ها و ماه های اخیر انجام شد و تحریم توأمان بانک مرکزی و نفت ایران این مطلب را نشان می داد. اما واقعیت باز هم ناکامی آنها را تصویر می کند.

ایران بدون هیاهو و بیرون از بلوف، صدور نفت به فرانسه و انگلیس را قطع کرد و کافی است بازتاب های این اقدام قاطعانه و تدبیر هوشمندانه جمهوری اسلامی پی گیری شود تا مشخص شود که دشمن در اجرایی کردن تاکتیک هایش بر ضد ایران شکست خورده است.

وضعیت و شرایط غرب به اندازه ای وخیم شد که رسانه های غربی و صهیونیستی نتوانستند افزایش بی رویه و بی سابقه بهای نفت در اروپا و آمریکا را سانسور کنند ضمن آنکه اذعان کردند این رخداد متاثر از تحریم نفت ایران است.

حتی اوباما نیز که خود را برای مبارزات انتخاباتی نفسگیر آماده می کند جمعه گذشته به حرف آمد و گفت افزایش بهای سوخت در آمریکا متاثر از اقدامات ایران است و اعتراف کرد هزینه تحریم ایران را مردم آمریکا می پردازند.

اجازه بدهید یکبار دیگر به صدر این نوشته برگردیم؛ دشمن می خواست در آستانه انتخابات ایران، چالش های جدی برای جمهوری اسلامی ایجاد کند و آن را به کف زندگی مردم منتقل کند اما تعجب نکنید وقتی گزارش شبکه «ای بی سی» را می خوانید که 2 روز پیش اعلام کرد: «به علت افزایش قیمت بنزین، بنزین دزدی در آمریکا شدت یافته و سرقت بنزین از پمپ بنزین ها فراگیر شده است».

اینجاست که تیموتی گایتنر وزیر دارایی آمریکا 4 روز پیش عجز آلود اعلام کرد آمریکا برای مقابله با ایران بهره برداری از ذخایر استراتژیک نفت خود را بررسی می کند.

این در حالی است که بنابر گزارش های منتشره و رویه موجود، آمریکا به ندرت از ذخایر استراتژیک خود برداشت می کند و این همان بحران و چالشی است که اوباما در جمع دانشجویان دانشگاه میامی اخیرا می گوید: «هیچ راه حل جادویی برای پایین آوردن بهای بنزین وجود ندارد.»

و نکته گفتنی در این میان آن که این بحران و چالش کاملا فضای انتخابات در آمریکا را به خطر انداخته است.

این وضعیت بحرانی آنچنان از پرده بیرون افتاده است که حتی بی بی سی طی گزارشی در پنجم اسفند انتخابات در پیش روی آمریکا را تحت تاثیر افزایش خیره کننده قیمت بنزین و نفت ارزیابی می کند.

ث: و بالاخره باید گفت؛ همچنانکه به اعتراف «هافینگتون پست» تهاجم و لشکرکشی آمریکا به منطقه به ضرر این کشور و به سود جمهوری اسلامی بود و به اعتراف «جروز الم پست» بهار عربی- بخوانید بیداری اسلامی- در تحولات منطقه به ضرر آمریکا تمام شده است؛ راهبرد و تاکتیک های آمریکا و چند کشور همسو با آن در به چالش کشیدن مشارکت مردم در انتخابات مجلس نهم به ضرر آمریکا و اروپا تمام شد و از سوی دیگر؛ عزم ملت ایران را برای حضور در پای صندوق های رای و پاسخ کوبنده به پروژه «تهدید، تحریم و ترور» دو چندان کرده است که شواهد این واقعیت در 22 بهمن امسال نمود غیرقابل انکاری داشت.

 

نویسنده:حسام الدین برومند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد