makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

2.8 دهم میلیارد تومان هزینه ایستگاه ‌صحرایی نفتی زاهدان

   مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کشور گفت: 2.8 دهم میلیارد تومان برای بهره‌برداری ایستگاه ریلی ‌صحرایی فراورده‌های نفتی زاهدان هزینه شده است.

 به نقل از فارس ، سالاری در مراسم افتتاحیه ایستگاه صحرایی تخلیه فراورده‌های نفتی گفت: تامین کار این پروژه با بهره‌گیری از وسایل و ابزارهای قدیمی موجود در انبار شرکت ملی نفت انجام شد که هزینه‌های استفاده از قطعات نو را کاهش داد.

وی افزود: اهداف این طرح صرفه‌جویی در انرژی، کاهش در سوانح جاده‌ای، تسریع در عملیات جابه‌جایی، بارگیری و تخلیه فراورده‌های نفتی، تعیین سهل‌الوصول مصرف فرآورده‌های نفتی و گسترش زیرساخت‌های ریلی را در برخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 14 انبار کشور به شبکه حمل و نقل ریلی اتصال دارد، گفت: انبار زاهدان نیز به این شبکه افزوده شد.


مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کشور ادامه داد: در ایستگاه مذکور دو خط آهن یکی برای تخلیه همزمان 20 واگن مخزن‌دار و دیگری برای توقف 20 واگن دیگر و همچنین برای مانور مخزن‌دار جمعا به طول 1200 متر نصب شده است.

سالاری هزینه صرفه‌جویی شده در حمل فرآورده‌های نفتی را سالانه 1.5 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با اجرای پروژه مذکور سالانه بیش از 400 میلیون لیتر نفت گاز به جای نفت‌کش با مخزن‌دار به انبار زاهدان حمل می‌شود.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کشور بیان داشت: اجرای این پروژه، سالانه از تردد بیش از 13 هزار دستگاه نفتکش برای حمل این میزان نفت و گاز در جاده‌های کشور جلوگیری به‌عمل آمده که در ایمن‌سازی جاده‌ها و کاهش سوانح نقش موثری دارد.

وی جلوگیری از هدر رفتن سالانه پنج میلیون لیتر نفت و گاز بابت سوخت مصرفی نفت‌کش‌ها را از دیگر دستاوردهای این پروژه نام برد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد