makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

نواقص راه آهن کرمان ـ زاهدان برای افزایش خدمت بهتر باید رفع شود

   استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نواقص راه آهن کرمان ـ زاهدان برای افزایش خدمات بهتر به مردم باید رفع شود.

به گزارش مکران و به نقل از خبرگزاری فارس ، علی محمد آزاد در دیدار با مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در استانداری اظهار داشت: خط ریلی زاهدان – کرمان زیر ساختی است که باید به بهترین شکل از آن برای رشد و توسعه این خطه از ایران اسلامی بهره برد.

وی افزود: توجه به حمل و نقل ترکیبی برای توسعه خطوط ریلی ضروری است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: باید بر اساس هدف گذاری‌ها به‌ گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا زمینه توسعه خطوط ریلی را در سیستان و بلوچستان بیش از پیش فراهم کنیم.


آزاد با اشاره به آماده شدن ایستگاه راه آهن انبار نفت زاهدان تصریح کرد: کلنگ راه آهن زاهدان ـ کرمان در سال 1373 به زمین زده شد و قرار بود در بازه زمانی هشت ساله به پایان رسد اما در زمان آغاز دولت نهم و قبل از سال 1385 تنها یک سوم خطوط ریلی در مسیر ساخته شده بود.

وی افزود: این مسیر، شبکه ریلی جنوب شرق آسیا و شبه قاره هند را از طریق شهر زاهدان به خطوط راه آهن جمهوری اسلامی ایران متصل کرده است.

استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: راه آهن کرمان - بم - زاهدان کریدور ترانزیتی جنوب شرقی آسیا - اروپا را از طریق اتصال ریلی کرمان به مرز رازی و شبکه راه آهن ترکیه، از طریق مرز جلفا به شبکه راه آهن جمهوری آذربایجان و از طریق مرز سرخس به شبکه راه آهن ترکمنستان متصل می‌کند.

آزاد عنوان داشت: فعال شدن این خط ریلی این امکان را برای تجار و بازرگانان فراهم کرد تا کالاهای خود را در مسیر اروپا و آسیای میانه و آسیای جنوب شرقی جابه‌جا کنند و با توجه به راه‌اندازی ایستگاه نفتی نیز باید در زمینه توسعه صادرات نفتی از مرزهای جنوب شرقی تلاش کرد.

وی عنوان کرد: تقویت این مسیر ریلی موجب صرفه‌جویی در انرژی، کاهش ترافیک جاده‌ها، ایجاد اشتغال در شرق و جنوب شرقی کشور و محرومیت‌زدایی و توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان و کرمان می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار امیدواری کرد که با تلاش‌ها صورت گرفته روز به روز از مشکلات خط ریلی زاهدان – کرمان به منظور افزایش خدمات در بخش باری و مسافربری کاسته شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد