makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

عملیات ایمن‌سازی محورهای جنوب سیستان ‌و بلوچستان

  سرپرست راه و ترابری جنوب سیستان‌ و بلوچستان گفت: در آستانه فرا رسیدن تعطیلات و آغاز سفرهای نوروزی، عملیات ایمن‌سازی محورهای جنوب سیستان ‌و بلوچستان در حال انجام است.

به نقل از فارس٬براتعلی حسینی اظهار داشت: با توجه به نزدیک‌ شدن تعطیلات نوروزی و لزوم تکمیل ایمنی جاده‌ها، عملیات نوسازی تجهیزات ایمنی و ترافیکی محورهای جنوب این استان با سرعت هر چه بیشتر در حال انجام است.

وی افزود: ایمن‌سازی تردد، توسعه تجهیزات ایمنی و علائم ترافیکی و افزایش خط‌کشی در راه‌های جنوب سیستان‌ و بلوچستان از برنامه‌های ارتقای ایمنی جاده‌ای جنوب سیستان‌ و بلوچستان است.

حسینی گفت: افزایش ظرفیت جاده با توجه به حجم ترافیک پیش‌بینی شده، اطلاع و هدایت رانندگان، حفظ حریم و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر‌مجاز در حریم جاده و بکارگیری سیستم‌های روشنایی مناسب در تقاطع‌ها و مناطقی که دید کافی ندارند می‌تواند نقش قابل توجهی در کاهش تلفات جاده‌ای داشته باشد.

سرپرست راه و ترابری جنوب سیستان‌ و بلوچستان تجهیز علائم راه‌ها، ترافیکی و ایمنی را اقدامی مناسب در راستای بهبود و ارتقای ایمنی جاده‌ای عنوان و تصریح کرد: تردد در جاده‌ها بدون علائم راهنمایی و رانندگی و خط‌کشی راه‌ها امری غیرممکن و ناایمن است.

وی گفت: بازتاب‌های چشم‌گربه‌ای، انواع خط‌کشی‌ها، نصب تابلوهای ترافیکی و حفاظ‌های مختلف از جمله گارد ریل و نیوجرسی نیز نقش بسزایی در کاهش حوادث رانندگی دارند.

حسینی بیان کرد: از آنجا که سرعت غیرمجاز از مهم‌ترین عوامل حوادث جاده‌ای به شمار می‌آید، اقدامات قابل توجهی در حوزه جنوب سیستان‌ و‌ بلوچستان از جمله افزایش علائم در تقاطع‌ها، مناطق مسکونی، حاشیه راه‌ها و قوس‌ها با شعاع کم صورت گرفته است.

وی یادآور شد: بر این اساس تاکنون اجرای 2 هزار و 500 کیلومتر خط‌کشی محورها، نصب 23 کیلومتر گارد ریل و تعمیر گارد ریل‌های آسیب دیده، نگه‌داری و روشنایی راه و تونل به طول 30 کیلومتر در راه‌های شریانی و نقاط حادثه‌خیز از مهم‌ترین اقدامات ایمن‌سازی این اداره کل بوده است.

سرپرست راه‌ و ترابری جنوب سیستان‌ و بلوچستان خاطر نشان کرد: ستاد نوروزی این اداره کل از 25 اسفند ماه تا 15 فروردین 91، فعال خواهد بود و تدابیر و تمهیدات لازم برای اجرای طرح ستاد نوروزی و استقبال از مسافران در این حوزه فراهم شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد