makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

تصفیه‌خانه آب شماره 2 زاهدان احداث می‌شود

  مدیر عامل شرکت آبفای سیستان‌ و بلوچستان گفت: تصفیه‌خانه آب شماره دو شهر زاهدان در راستای اجرای خط دوم انتقال آب زاهدان در کنار تصفیه‌خانه آب فعلی شهر زاهدان احداث خواهد شد.

به گزارش مکران به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای سیستان‌ و بلوچستان، محمدرضا کرمی‌نژاد اظهار داشت: قرارداد خط دوم انتقال شهر زاهدان از خرداد ماه سال 90 همزمان با ولادت امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) با قرار گاه خاتم الانبیاء (ص) منعقد شده و در حال حاضر 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته قرار است این پروژه حداکثر در 18 ماه آینده با ساخت تصفیه‌خانه، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال به نام مهر ماندگار تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری برسد و مشکل آب مردم زاهدان برای افق 25 ساله حل شود.

سرپرست کارگاه خط دوم انتقال آب شهر زاهدان نیز در ادامه این مراسم گفت: پروژه خط دوم انتقال آب به شهر زاهدان با 200 کیلومتر خط انتقال دارای چهار ایستگاه پمپاژ و یک تصفیه‌خانه در شهر زاهدان است که قرار بود این پروژه سه ساله به اتمام برسد اما با توجه به اینکه این پروژه جزو طرح‌های ماندگار قرار گرفته است مدت زمان اجرای آن به 18 ماه کاهش یافته است.

قلاوند افزود: در حال حاضر در این پروژه با تسطیح کل مسیر و حدود 300 هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری از محل احداث مخازن، تلمبه‌خانه‌ها و خط انتقال و همچنین 30 کیلومتر حفر ترانشه و 18 کیلومتر لوله‌گذاری و در حال حمل 60 کیلومتر لوله به کارگاه در حال انجام است.

وی بیان کرد: با توجه به توان و تصمیم مسئولان این پروژه تا قبل از دولت دهم به پایان می‌رسد.

شایان ذکر است: بیشتر پیمانکاران و نیروهای انسانی در حال کار در این پروژه از نیروهای بومی منطقه هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد