makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

بالاترین آمار مبتلایان به ملاریا در استان ما؟

 جام جم آنلاین: مدیر برنامه کنترل مالاریا در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سیستان و بلوچستان بالاترین موارد گزارش شده مربوط به مالاریا را در کشور دارد.
به گزارش ایرنا، "احمد رئیسی" عصر سه شنبه در همایش "حذف مالاریا" در زاهدان افزود: پارسال شمار مبتلایان به مالاریا در ایران 11 هزار و 460 نفر بود که سیستان و بلوچستان 69 درصد از این تعداد را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: استان های هرمزگان و کرمان از جمله مناطق پرخطر بروز مالاریا بعد از سیستان و بلوچستان در کشور هستند که 30 درصد موارد گزارش شده مالاریا در سال گذشته را در برداشتند.

او اضافه کرد: آمار مبتلایان به مالاریا در سال 2008 نسبت به سال قبل از آن در ایران 30 درصد کاهش داشته است.
وی گفت: در تقسیم‌بندی سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی، پنج کشور افغانستان، پاکستان، سودان، سومالی و یمن به عنوان پرخطرترین مناطق انتقال مالاریا شناخته شده‌اند.

رئیسی ادامه داد: جایگاه ایران به لحاظ میزان موارد مالاریا در سطح منطقه به عنوان نقطه بحرانی محسوب نمی شود.

وی اظهار داشت: کشورهای افغانستان و پاکستان از سوی سازمان جهانی بهداشت از جمله مناطق پرخطر و دارای آمار بالای مبتلایان به مالاریا در دنیا هستند که مرز طولانی با کشور ایران دارند.

رئیسی اظهار داشت: از سال 1370 و آغاز برنامه های حذف مالاریا در کشور، سیر مبتلایان به این بیماری نزولی بوده است.

او ارتقای سطح دسترسی به خدمات تشخیص فوری و درمان موثر، افزایش دسترسی به خدمات پیشگیری IVM و تقویت نظام مراقب مالاریا با تاکید بر پاسخ مناسب و بموقع را از راهبردهای اصلی برنامه حذف مالاریا در کشور برشمرد.

وی گفت: ظرفیت سازی سرمایه انسانی و بسیج منابع برای حذف مالاریا و نیز تحقیقات کاربردی در این زمینه از راهبردهای پشتیبان برای حذف بیماری مالاریا در کشور است.

رئیسی بیان کرد: انتظار می رود با اجرایی شدن موفقیت آمیز این برنامه به حذف انتقال محلی مالاریای "فالیسپاروم" از سال 1389 تا پایان سال 1393 در کشور دست یابیم.

سوم تا نهم مرداد ماه با عنوان هفته حذف مالاریا در کشور نامگذاری شده است

نظرات 2 + ارسال نظر
بیگانــــه سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:41 http://hepta.blogsky.com

هر وبلاگ نویسی یه هدفی در زندگی اش داره. یکی میخواد داخل بلاگش دلنوشت بنویسه،یکی شعر،یکی سیاسی،یکی مذهبی،یکی ورزشی،یک طراحی اما تو فکر میکنم داری راهت رو عوضی میری!
-----------
میخوای بدونی چرا؟ منم مثه تو 2سال داشتم از عمرم رو صرف همینکارها دقیقا می کردم اما آخرش همین چندماه پیش زدم وبلاگم رو حذف کردم!
چون کاری که ماها می کردیم رو صدتا سایت بزرگ و حرفه ای تر از ماها دارن انجام میدن. ما کی باشیم در برار اونا. اگه موضوع خبررسانی هست ، سایت خبرآنلاین و تابناک و هزارتا دیگه خیلی بهتر از ما میتونه پوشش بده.
اگه هم موضوع دیگه ای هست هم همینطور. ما باید اول هدفمون رو ارزیابی کنیم و بشناسیم.
تو رو خدا همین الان هدفت رو دوست خوبم عوض کن. اصلا قصد ناراحت کردنت رو ندارم. فقط مثه یه دوست باهات حرف زدم...

ش سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:24

عجب نظر خطرناکی ولی راست میگه آدم باید هدف دار کار کنه موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد