makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

سرمایه‌گذاری‌های دولت در استان و رشد شاخصهای توسعه استان

این استان به لحاظ برخورداری از جاذبه‌های گردشگری، نقاط خوش آب و هوا، استعدادهای پنهان معادن و نیز داشتن هزاران اثر تاریخی و فرهنگی از توان بالایی در سطح کشور برخوردار است که متأسفانه سایه سنگین محرومیت بر آن مانع از دیدن این داشته‌ها شده است.
محرومیتی که ریشه در تاریخ این خطه به سبب غفلت‌های فراوان حاکمان گذشته دارد و تا امروز نیز با تلاش و عدالت محوری نظام و اقدام‌های ارزنده دولت مهرورز بعضاً در برخی نقاط قابل مشاهده است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: شاخص‌های توسعه‌ای به قسمت‌هایی از این خطه رسیده است که به گواه سخن مردم، شاید در رویا هم به آن فکر نمی‌کردند، اما امروز نظام و دولت نشان دادند شعار ما می‌توانیم جدای از جنبه شعاری جنبه عملی به خود گرفته و رنگ خاکستری فقر را در نقاط محروم پاک کرده است.
تلاش‌های بی‌وقفه نظام طی 32 سالی که از عمر آن می‌گذرد بر هیچ کس پوشیده نبوده و بارها لبخندهای زیادی را به مردم سیستان و بلوچستان هدیه داده است.
استاندار سیستان و بلوچستان چندی پیش در دیدار با جمعی از مردم، معتمدان و نماینده مردم سه شهرستان چابهار، کنارک و نیکشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سرمایه‌گذاری‌های دولت، شاخص‌های توسعه در این استان را افزایش داده و اکنون در جای جای استان نمود پیدا کرده است.
علی‌محمد آزاد گفت: خدمات نظام جمهوری اسلامی و دولت در مناطق محروم و دورافتاده به حدی وسیع و گسترده است که با عدد و رقم نمی‌توان آنها را بیان کرد.
وی تصریح کرد: مردم جنوب سیستان و بلوچستان قبل از انقلاب برای امرار معاش به کشورهای همسایه مهاجرت می‌کردند اما امروزه به برکت جمهوری اسلامی و فراهم شدن امکانات رفاهی، آموزشی، خدماتی و غیره، شاهد بازگشت آنان به وطن هستیم.
وی بیان کرد: گستردگی سیستان و بلوچستان هزینه‌های زیادی را به دولت تحمیل می‌کند، به طوری که برای برق رسانی به یک روستا در ۳۰۰ کیلومتری باید میلیون‌ها ریال سرمایه‌گذاری شود.
استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: با وجود این، نظام اسلامی و دولت، تأمین امکانات و ایجاد رفاه و آسایش برای مردم را در دستور کار قرار داده است.
وی یادآور شد: با اجرای طرح‌های بزرگ خدماتی، صنعتی، عمرانی و آموزشی، جنوب استان به قطب تجارت، صید و صیادی، کشاورزی، تولید و صادرات تبدیل شده است و در دیگر نقاط استان نیز شاهد توسعه شاخص‌ها هستیم.
سخنان هر چند کوتاه استاندار در این نشست نشان دهنده این بود که چرا بیشتر از آن که چهره روشن استان در کشور مطرح شود به سبب برخی سوء مدیریت رسانه‌ای چهره سیاه و تاریک آن نمایانگر است.
استانی که میزان باسوادی‌اش اول انقلاب 29.7 درصد بوده و در ابتدای سال 89 به 80 درصد رسیده یا تعداد دانشجویانش از یک‌هزار و 249 نفر به 84 هزار نفر رسیده به خوبی نشان دهنده سرمایه‌گذاری نظام برای تأمین نیروی متخصص و رفع نیازهای این استان است.
نیازهایی که روز به روز با طرح‌ها و مصوبات ملی و استانی در حال رفع شدن است و آینده‌ای امید بخش را برای استان ترسیم می‌کند.
معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان در این زمینه معتقد است: خدمات نظام به حدی وسیع است که در قالب چند جمله نمی‌شود آن را بیان کرد.
رجبعلی شیخ‌زاده در دیدار با مدیر و کارکنان اداره روابط عمومی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: استان داشته‌های بسیاری دارد که باید با مدیریت بهینه از آن بهره برد.
وی افزود: به برکت انقلاب، تمام زیر ساخت‌ها در استان فراهم شده و اکنون باید مدیریت مصرف این امکانات در جای جای سیستان و بلوچستان اعمال شود.
معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: وجود بازارچه‌های مرزی مختلف نمونه بارزی بر این ادعا است که با داشتن برنامه‌ای دو سویه می‌توان بهترین تولید ثروت را برای مرزنشینان و تاجران داخلی داشت.
شیخ‌زاده بیان کرد: در غرب کشور پنج استان از کشور عراق بهترین استفاده را در راه تولید ثروت دارند که این موقعیت راهبردی سیستان و بلوچستان را در هم مرز بودن با دو کشور افغانستان، پاکستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس نشان می‌دهد.
وی تأکید کرد: با توجه به شرایط این استان باید توسعه درون زا و مبتنی بر مناطق درون سازمانی باشد.
شیخ‌زاده اظهار داشت: ایجاد اشتغال و افزایش احساس امنیت از دیگر خواست‌های نظام است که باید همگان دست به دست هم دهند.
وی افزود: تنها امسال تاکنون 39 هزار و 870 نفر اشتغال‌زایی پایدار در استان به وجود آمده است که اهتمام جدی دولت را نشان می‌دهد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: از سویی اگر به دنبال افزایش شاخص‌های توسعه و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان هستیم باید احساس امنیت را افزایش دهیم.
وی اضافه کرد: سرمایه‌گذار نباید غیر از تمرکز بر روی کار، دغدغه دیگر داشته باشد چرا که آنان ریسک گریزاند و باید با برنامه‌ریزی مناسب شرایط حضورشان فراهم شود.
شیخ‌زاده اظهار داشت: فراهم کردن این شرایط بر دوش رسانه‌ها و روابط عمومی دستگاه‌ها به عنوان حلقه ارتباطی بدنه دولت با جامعه مردم است.
وی افزود: روابط عمومی‌ها باید هوشیار باشند اگر صادقانه با مردم صحبت کرده و خودشان را ثابت کنند، می‌توانند در افکار عمومی جایگاهی داشته باشند.
معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: باید به این نکته نیز توجه داشت که ما نیازی به بزرگنمایی نداریم و همین که داشته‌هایمان با بهترین اصول روابط عمومی و خبری مطرح شود موجی از تغییر نگاه‌ها به سیستان و بلوچستان در کشور راه می‌افتد.
شیخ‌زاده گفت: مردم به کارآمدی و توانمندی نظام جمهوری اسلامی اعتقاد دارند و اگر با صداقت خدمات مطرح شود پذیرش عمومی همانند اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بالا می‌رود.
رئیس اداره روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار اظهار داشت: با توجه به تلاش‌ها و خدمات ارزنده دولت در اقصی نقاط استان، شایسته است که روابط عمومی‌ها این خدمات و تلاش‌ها را به نحو مطلوبی به اطلاع مردم برسانند.
علیرضا براهویی یکی از وظایف روابط عمومی‌ها را تبلیغات و انتقال دستاوردها و کارهای صورت گرفته به مردم عنوان کرد و افزود: خوشبختانه، پروژه‌ها و طرح‌های بزرگی در استان در حال انجام است که انتقال گاز از عسلویه و اجرایی شدن گازرسانی به شهرهای زاهدان-خاش- بمپور و تمام کارها حکایت از عزم دولت و مسئولان استان برای حرکت به سمت توسعه و پیشرفت دارد.
وی با اشاره به سفرهای استانی هیئت دولت، خاطر‌نشان کرد: تا قبل از روی کارآمدن دولت نهم و دهم، ماه‌ها طول می‌کشید تا یک مصوبه استانی در هیأت دولت مطرح و به تصویب برسد اما خوشبختانه با روی کارآمدن دولت احمدی‌نژاد، مشکلات و مسائل استان‌ها به دقت کارشناسی شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.
با تشکر میلاد جهانتاب کارشناس روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد