makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

بیش از 80 درصد علمای اهل سنت کردستان عضو بسیج هستند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی‌شاهرودی در جمع طلاب و فضلای بیجاری مقیم قم اظهار داشت: مردم کرد علاقه و احترام خاصی به اهل‌بیت‌(ع) دارند و به انقلاب و نظام اسلامی پایبندند به طوری که بیش از 80 درصد علمای اهل سنت عضو بسیج هستند.

  حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی‌شاهرودی، در جمع طلاب و فضلای بیجاری مقیم قم، با اشاره ظرفیت‌های فرهنگی استان کردستان، به نقش روحانیت در شکل‌گیری انقلاب اشاره کرده و گفت: شناخت شرایط زمان و موقعیت شغلی در نحوه عملکرد انسان بسیار موثر است.

وی با بیان این که علما و ارث انبیا‌(ع) هستند، افزود: اسلام دینی جامع و جاودانه برای همه انسان‌ها است که در زمان غیبت امام معصوم‌(ع) هدایت مردم به دست روحانیت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان ادامه داد: امروز تبیین، تفسیر و رساندن دین سالم و صحیح و زلال به مردم وظیفه روحانیت و علما است.

وی اضافه کرد: حاکمیت در حکومت اسلامی به عهده فقها است و اولین شرط ولی‌فقیه دین‌شناسی است که بتواند بر اساس آن حکومت نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با اشاره به سخنان مقام‌معظم‌رهبری مبنی بر این که حوزه، مادر نظام است، بیان داشت: نقش روحانیت و علما در حکومت برجسته و اساسی است و به هیچ وجه نمی‌توانند کنار بنشینند و اگر روحانیت و حوزه از نظام جدا شود، انقلاب ما اسلامی نخواهد بود.

وی یادآور شد: وقتی حکومت اسلامی تشکیل می‌شود، حاکمیت و مسئولیت آن بر عهده روحانیت و در رأس آن ولی فقیه است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با اشاره به انقلاب‌های شکل‌گرفته در خاورمیانه، گفت: انقلاب اسلامی برای دنیا الگو شده و توجه دنیا به ایران جلب شده، اما دشمنان از جمله آمریکا تلاش می کنند تا این الگو باقی نماند.

وی افزود: حکومت اسلامی واقعا نظام روحانیت است؛ چرا که تربیت، هدایت وکنترل و مسئولیت مردم را به عهده دارد و روحانیت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی، با بیان اینکه روحانیت و طلاب باید در همه عرصه‌ها وارد شوند و علاوه بر تبیین و ترویج دین به آسیب‌شناسی پرداخته و راهکار ارائه نمایند، به نیازهای فرهنگی کردستان اشاره کرده و خاطرنشان ساخت: طلاب و روحانیون نباید صرفا به ایام تبلیغ اکتفا کنند، بلکه باید همواره با شیوه‌های جدید در مقابل کسانی که جوانان را به سمت خود جلب کرده‌اند، به ترویج و تبلیغ دین و معارف اهل‌بیت‌(ع) بپردازند.

وی با بیان این که بستر کار برای علما و طلاب در کردستان فراهم است، تصریح کرد: مردم کرد علاقه و احترام خاصی به اهل‌بیت‌(ع) دارند و به انقلاب و نظام اسلامی پایبندند؛ به طوری که بیش از 80 درصد علمای اهل سنت عضو بسیج هستند، بنابراین از این شرایط به وجود آمده باید نهایت استفاده را برد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان خواستار توسعه حوزه‌های علمیه این استان شد و ابراز داشت: یکی از کارهای فرهنگی، ایجاد سایت‌های اینترنتی است و طلبه‌های آشنا به زبان کردی می‌توانند در این زمینه فعال بوده و پاسخ بسیاری از شبهات که پایه و اساس هم ندارند را پاسخ دهند.

وی با اشاره به تعبیر مقام‌معظم‌رهبری درباره استان کردستان گفت: رهبر معظم انقلاب، کردستان را استان فرهنگی و هنری توصیف کردند؛ بنابراین باید، به بخش فرهنگ در این استان توجه بیشتری شود؛ البته این امر با حرف و شعار عملی نمی‌شود؛ بلکه باید کار منسجم صورت بگیرد.

رییس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، با اشاره به فعالیت این مرکز گفت: در استان آذربایجان غربی نیز همانند کردستان، بستر کار فرهنگی فراهم است که باید به صورت جدی وارد شد و فرهنگ اسلامی و اهل‌بیت‌(ع) را ترویج داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد