makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

مساجد اهل سنت در سیستان و بلوچستان به پنج هزار باب افزایش یافت

مسوول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی و توجه به همه مذاهب، تعداد مساجد هموطنان اهل سنت در این استان به پنج هزار مورد افزایش یافت که در تمام آنها نماز جماعت اقامه می شود.

 حجت الاسلام 'عباس دانشی' در گفت و گوی با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: همچنین تعداد مساجد شهروندان زاهدانی اهل‌سنت در این شهر در مقایسه با 32 سال قبل 10 برابر شده است.

وی گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هموطنان اهل سنت علاقه مند به تحصیل علوم دینی در سیستان و بلوچستان، باید به خارج از کشور هجرت می‌کردند اما اکنون صدها مدرسه علوم دینی در این استان پذیرای طلاب است.

مسوول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: اکنون عالی‌ترین سطوح دینی در حوزه های علمیه اهل‌سنت سیستان و بلوچستان تدریس می‌شود و حتی پذیرش طلاب خارجی دارد.

وی با اشاره به اقامه نماز جمعه اهل‌سنت در 300 نقطه از سیستان و بلوچستان افزود: تریبون‌های نماز جمعه هموطنان اهل‌سنت در این استان همچون سایر نقاط کشور آزادانه معارف دینی و مسائل مذهبی را ترویج و تبلیغ می کنند که این موضوع فقط منحصر به ایران است.
حجت الاسلام دانشی اظهار داشت: این در حالی است که در بسیاری از کشورهای اسلامی امامان جمعه باید خطبه‌ها و مطالب تعیین شده از سوی حکومت‌ها را بیان کنند و کسی حق سخنرانی قبل از خطبه را بدون اذن حکومت ندارد و حتی به حداقل خطبه شرعی اکتفا می‌شود.

وی تصریح کرد: اما تریبون‌های نماز جمعه اهل‌سنت ایران آزادانه و به تشخیص روحانیون و علماء در اختیار آنها است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد