makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

در پاسخ به توهم

در پاسخ به توهم " آیا ملتهای غیر فارس در ایران برای اجرای مشترک روز "خشم ملی" آماده اند؟"

نوشتار زیر در جواب مطلبی است که در یکی از سایتهای مقرض به انتشار رسیده است . 

نوشتن مطلبی زمانی مورد توجه همه است که نویسنده حداقل شرایط نوشتن را داشته باشد یکی از  شرایطی که مورد اهمیت زیاد می باشد داشتن صداقت در نوشتار و فهم آنچه می نویسد است که باعث ارتباط خوب خوانند با مطلب می شود .

متاسفانه در مطلب مورد نظر و بیشتر نوشته هایی از این قبیل رد پای بی صداقتی به وضوح دیده می شود نویسنده بجای اینکه حقایق را آشکار کند بیشتر موهومات و تخیلات فکری خود را که هیچ دلیل منطقی و محکمی ندارد به تحریر  در آورده است. سخنان وی بیشتر شبیه حرفهای افراد دست پاچه ای است که میخواهند برای جمع آوری مطلبی همه چیز را به هم ربط دهند تا با سر هم کردن آنها خوراکی با ساختار غیر منطقی و پریشان برای خواننده آماده کنند ٬از افرادغیر مطلع و دروغ گو٬ بیش از این هم انتظار نمیرود.

وی مرتب حرف از جریانات ٬ اتفاقات و همچنین از به خیابانها آمدن مردم خیالیش نوشته و ... . در این مطلب دوباره با حرفهایی روبرو میشویم که بوی استثمار میدهد .

وی می اندیشد با نوشتن چند حرف قلمبه سلمبه  که نمی داند تاریخ استفاده آنها گذشته چه طرفداری می تواند جمع کند در ضمن این خود نشانه ای از طبعیت فکری کور کورانه است زیرا نمی تواند یک ارتباط  مستحکم بین حرفهایش برقرار کند چون از مکاتب گذشته اطلاع کافی و بافی ندارد .

ایشان حرف از جبهه دمکراتیک میزند .این سوال پیش می آید که چرا لفظ جبهه و دمکراتیک را باهم استفاده کرده پر واضح است که در طول تاریخ هر گروه یا فردی که خود را دمکراتیک معرفی کرده نشر افکار و فعالیتش را با گفتمانی بدور از جنجال ٬تعصب ٬ واقع بینی در سایه عدالت ٬ آرامش و خوش رویی انجام میدادند .در آن سو جبهه تداعی گر جنگ ٬خون ریزی ٬ تشویش ... است   .

باز می بینیم نویسنده از درک  الفاظ  معمولی که بکار برده  آجز است و از آنچه برای آن  یقه چاک می کند اطلاعی ندارد .

باید گفت اینها گروه ها و افراد  معلول الفکری هستند که احساس کمبود شخصیت می کنند و این خلاء را میخواهند با خیال پردازی در ذهن و به نوشته درآوردن آنها پر کنند در این رهگذر افراد مقرض و سود جو با استفاده ابزاری از ایشان بدنبال پیشبرد اهداف تفرقه افکن بین اقوام هستند .

پایان بحث را با قول شاعر که میگوید  <  تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل > به آخر میرسانم

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد