makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

اشتغال 1.6 میلیونی سال 89 تائید شد

  

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ 

عضو شورای عالی اشتغال با تاکید بر اینکه اشتغالزایی با ایجاد سرگرمی برای بیکاران تفاوت دارد از تائید گزارشات استانها، بانکها و مرکز آمار در تحقق 1.6 میلیون شغل در سال 89 خبر داد.

ولی الله داودآبادی در گفتگو با مهر با بیان اینکه ایجاد اشتغال فقط این نیست که گروهی که بیکار هستند را مشغول کنیم، گفت: مهم این است که بررسی کنیم افراد چه چیزی می خواهند و به دنبال چه هدفی هستند. پس اینکه افراد ندانند چه می خواهند شغل نیست بلکه "سرگرمی" است.

عضو شورای عالی اشتغال، اظهار داشت: هم اکنون در شورا مسیرها و روندهای اشتغال زایی مشخص می شود و با جدیت نیز کار در حال انجام است. مسئولان نیز در همه جلسات حضور دارند ولی باید دید نحوه اجرای مصوبات چگونه است و از چه روشی باید به 2.5 میلیون شغل برسیم.

دولت برای تحقق 2.5میلیون شغل مصمم است

داودآبادی ادامه داد: هدف گذاری امسال با ایجاد 1.6میلیون شغل سال گذشته تفاوت هایی دارد چرا که هم اکنون حدود 2 ماه از سال گذشته است و بسیاری از واحدها از قیمت نهایی تولید کالاهای خود به دلیل روشن نبودن وضعیت هزینه ها بی خبرند، ضمن اینکه در این مدت پرسنلی نیز به کارخانجات اضافه نشده است.

وی تاکید کرد: 2 میلیون و 500 هزار شغل رقم بالایی است که باید قبل از آن به سوالاتی مانند وضعیت اعتبارات و آمادگی استان ها پاسخ داده شود، اما دولت مصمم است که با جدیت کار ایجاد اشتغال را دنبال کند ولی لازم است تا بخشی از ابزارها را به بخش خصوصی واگذار کند.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی اشتغال، افزود: پس در شرایط فعلی ایجاد شغل از سوی دولت عملی نیست و اگر هم ایجاد شود به اندازه نیاز جامعه نخواهد بود. پس باید تامین نیاز اشتغالی جامعه را در گسترش و توسعه فعالیت های بخش خصوصی ببینیم.

داودآبادی با اشاره به اینکه در گذشته بخش خصوصی توان اداره تصدی گری ها را نداشته است، تصریح کرد: البته در شرایط فعلی نیز بخش خصوصی امکان ایجاد 2 میلیون و 500 هزار شغل را به تنهایی ندارد و دولت در این امر باید حمایت های لازم را داشته باشد اما آیا کشور فقط به همین 2.5 میلیون شغل نیازمند است؟

گزارشات ایجاد 1.6میلیون شغل را تایید کرد

این مقام مسئول کارفرمایی کشور در زمینه به وجود آمدن تردیدهایی بر ایجاد 1.6 میلیون شغل جدید در سال گذشته و تلاش بر اثبات ایجاد مشاغل جدید از سوی وزارت کار، گفت: خود من نیز در ابتدا به این موضوع تردید داشتم ولی استانداران در شورا گزارشاتی را ارائه کردند.

وی اظهار داشت: در نهایت شورا به این نتیجه رسید که 1.6میلیون شغل ایجاد شد و محاسبات با گزارشات استان ها مطابقت داشت ضمن اینکه گزارشات بانک مرکزی و مرکز آمار نیز این موضوع را تایید کرد، بعد از آن نیز اطلاعات ما نشان داد که اعداد غیر واقعی نیست.

عضو شورای عالی اشتغال گفت: البته 1.6میلیون شغل به مفهوم دستیابی دقیق به این عدد نیست. در هر حال می توان نمره قبولی را به ایجاد 1.6میلیون شغل داد اما بیکاری فعلی هنوز هم بسیار بالا است.

داودآبادی دلیل عدم لمس جامعه از تحقق مشاغل جدید را بالا بودن تعداد بیکاران و تلاش آنها به ورود در بازار کار برشمرد و افزود: من دستیابی به نرخ بیکاری تک رقمی را با شرایط فعلی بسیار مشکل می دانم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد