makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل خبر داد

ایجاد 74 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی زابل

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: تلاش مجموعه دانشگاه علوم پزشکی زابل این است که تا سال 94 تعداد مراکز تحقیقاتی به 74 مورد افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، محمد حسن محمدی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از استادان برتر دانشگاه علوم پزشکی که در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: تعلیم و تربیت یکی از شئونات دین اسلام است و نقش آیات قرآن در تعلیم و تربیت نشان می‌دهد که معلمان و اساتید از جایگاه بسیار والایی در جامعه برخوردارند.

وی افزود: معلم ندای فطرت را به گوش می‌رساند همان طوری که بزرگان دین این بشارت را در مورد حضرت علی (ع) داده‌اند که آن حضرت استاد بزرگی و دانایی بوده و الگوی بسیار خوبی برای ما انسان‌‌هاست، در مکتب پیامبر اسلام (ص) تعلیم و تربیت دیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تصریح کرد: اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ باید ارتقا پیدا کنند زیرا ارتقای آنان توسعه و پیشرفت را در پی دارد و این منوط به اعتباراتی است که دولت در این زمینه اختصاص می‌دهد.

محمدی خاطرنشان کرد: تعداد مراکز تحقیقاتی در دانشگاه‌ها باید تا سال 1394 به 74 مورد برسد و اعضای جدید در کار پژوهشی تا سال 94 به سه مرکز تحقیقات نیاز دارند که درخواست آن به وزارت بهداشت اعلام شده و امیدواریم با اختصاص اعتبارات مورد نیاز بتوانیم رشته‌های جدید را در دانشگاه افزایش دهیم.

وی بیان کرد: از اساتید بزرگوار خواسته می‌شود تا در زمینه تعلیم و تربیت به نحو احسن عمل کنند تا در نزد خدا شرمنده نباشیم ضمن اینکه در این مسیر از استعدادهای دانشجویان نیز به خوبی استفاده شود و به درستی آنان را هدایت کنید تا از شما بیاموزند و به دیگران نیز بیاموزند.

معاون آموزش و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی زابل نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: اگر اساتید رفتار و کردارشان مثبت باشد، انگیزه در دانشجو ایجاد می‌شود و به درستی می‌تواند با استاد خود ارتباط برقرار کند و به این طریق نیازهای علمیشان برآورده می‌شود زیرا فضای سالم پیشرفت را به وجود می‌آورد.

معین بداخش افزود: استاد باید نظم و اعتدال را با تلاش و پژوهش برای دانشجو به وجود آورد چرا که بر آموزش مبتنی بر اخلاق نیکو تأکید زیادی شده است.

وی یادآور شد: پاسخگویی نیاز جامعه است و رسالت پژوهشی این است که اعضای هیئت علمی بر اساس پژوهش و تحقیق تلاش کنند تا شاهد ارتقا و پیشرفت علمی در جامعه باشیم.

معاون آموزش و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی زابل ادامه داد: اعضای هیئت علمی همواره باید اخلاق حرفه‌ای و اخلاق اجتماعی را مورد توجه قرار دهند و در این زمینه اعضای هیئت علمی موظفند مواردی از جمله مدیریت، توسعه فردی، بهداشت و درمان و... رعایت کنند و بر این اساس عمل کنند.

در ادامه مراسم، چند تن از اساتید در مورد پروژه‌های خود در زمینه نرم‌افزار داروسازی و نرم‌افزار جامع دارو و طرز استفاده از آن برای دانشجویان توضیحاتی را ارائه دادند و در پایان از استادان نمونه و افرادی که پروژه‌های برتری داشتند، ضمن تقدیر از آنان جوایز نفیسی به نفرات نخست تا پنجم توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل و معاونان وی اهدا شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد