makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

معاون وزیر بازرگانی:

با کم فروشی، گران فروشی و درج قیمت غیر واقعی به شدت برخورد می شود

تهران – معاون وزیر بازرگانی اعلام کرد: با توجه به تداوم اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، نظارت بر عرضه کالاها همچنان ادامه دارد و با هرگونه کم فروشی، گران فروشی و یا درج قیمت غیرواقعی بر روی کالاها، به شدت برخورد می شود . 

  

' محمد حسن نکویی مهر ' روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهارداشت: از تولید کنندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات انتظار می رود با رعایت قوانین و مقررات و حفظ حقوق مشتری از هر اقدامی که منجر به بی انضباطی در بازار شود ، پرهیز کنند .

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان درعین حال با یادآوری انجام بازرسی های متعدد و منظم در سطح کشور اظهارداشت : هم اکنون 10 هزار بازرس وظایف نظارت و کنترل را در سطح بازار برعهده دارند .

نکویی مهر چندی پیش نیز درگفت وگو با ایرنا از اجرای طرح مبارزه با کم فروشی در سراسر کشور از دهم اردیبهشت ماه خبرداده بود و گفت : دراین طرح نظارتی که تا 15 خرداد ماه امسال تداوم خواهد داشت ، بازرسان در قالب گروه های ویژه با هماهنگی سازمان استاندارد، اداره کل بهداشت درمان استان ها و سازمان تعزیرات حکومتی مشارکت دارند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با وجودی که حمایت از حقوق مصرف کننده جزو تکالیف سازمان حمایت است ، اما اجازه آسیب رسیدن به تولید را نیز نمی دهد ، بنابراین با افزایش منطقی قیمت ها براساس دلایل مستند مخالفت نمی شود.

معاون وزیر بازرگانی تصریح کرد : تولید کنندگانی که هزینه تولید آنها بالا است ، باید دلایل خود را برای تغییر قیمت ارایه کند و پس از بررسی های کارشناسی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نظر نهایی خود را اعلام می کند .

نکویی مهر افزود: همانگونه که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با هر گونه افزایش خودسرانه قیمت محصولات و سایر تخلفات در حوزه عرضه برخورد می کند اما دلایل منطقی واحدها برای افزایش قیمت را نیز می پذیرد .

وی سپس با تاکید بر ضرورت پیگیری نهضت کاهش قیمت تمام شده در میان واحدهای تولیدی تصریح کرد: آنچه منافع تولید و هم مصرف کننده را تضمین می کند، راههای کاهش قیمت تمام شده است .

معاون وزیر بازرگانی ، بکارگیری تکنیک های نهضت کاهش قیمت تمام شده را مستلزم داشتن دانش و مهارت کافی برای این کار برشمرد و گفت : پیگیری فرایند کاهش قیمت تمام شده در واحدهای تولیدی از جمله اقداماتی است که توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان صورت می گیرد.

به اعتقاد مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ، افزایش قیمت تمام شده قدرت رقابت را در بازارهای بین المللی و داخلی کاهش می دهد .

وی سپس با بیان اینکه رویکرد نظارت و کنترل توسط وزارت بازرگانی طی سال های اخیر نیز تداوم خواهد داشت ، افزود: این برنامه جزو سیاست های اصلی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان خواهد بود و با تاکید براین موضوع سازماندهی های لازم صورت می گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد