makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

معاون وزیر تعاون به ایسنا خبر داد:

فعال‌شدن بنیادهای توسعه کارآفرینی بانوان در30 استان کشور سرویس: بازرگانی

معاون وزیر تعاون از فعال شدن نمایندگی‌های بنیادهای توسعه کارآفرینی بانوان در 30 استان کشور خبر داد و گفت: با افزایش تعداد بنیادهای کارآفرینی بانوان به عنوان بنگاه‌های اقتصادی، ایده تشکیل موسسات کارآفرینی را به تعداد همه شهرستان‌ها گسترش می‌دهیم.

دکتر غلامحسین حسینی‌نیا به خبرنگار تعاون ایسنا گفت: در حال حاضر بنیادهای توسعه کارآفرینی بانوان در تعدادی از استان‌های کشور راه‌اندازی شده است و استان‌های باقیمانده نیز به سرعت در حال فعال کردن نمایندگی‌های خود هستند که جمعا در 30 استان کشور این بنیادها تشکیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه بنیادهای توسعه کارآفرینی بانوان تعهد سازماندهی و مشاوره‌ بیش از 100 هزار نفر از بانوان کارآفرین را برای سال‌جاری پذیرفته‌اند، ‌افزود: با تمهیدات پیش‌بینی شده برای مشاوره و ساماندهی این بنیادها از یکسو و توسعه بنیادهای کارآفرینی و اشتغال تعاون از سوی دیگر، ‌انتظار داریم تا این بنیادها بتوانند به عنوان یک عامل چهارم در فرایند ایجاد اشتغال عمل کنند و با ارائه مدیریت کارآمد و طرح‌های کلان وزارت تعاون را یاری دهند.

معاون آموزش، پژوهش و کارآفرینی وزیر تعاون هدف از راه‌اندازی بنیادهای توسعه کارآفرینی بانوان را اشتغالزایی برای زنان فارغ‌التحصیل دانشگاهی و سرپرست خانوار ذکر و تصریح کرد: وزارت تعاون درصدد است تا بنیادهای توسعه کارآفرینی بانوان به سمت و سویی حرکت کنند که ضمن بسترسازی برای کارآفرینی و حضور بالنده در عرصه‌های اقتصادی، به عنوان موسسات غیردولتی در زمینه خدمات و اشتغال فعالیت کنند.

حسینی‌نیا ادامه داد: با افزایش تعداد بنیادهای تعاون و توسعه کارآفرینی بانوان به عنوان بنگاه‌های اقتصادی، ایده تشکیل موسسات کارآفرینی را به تعداد همه شهرستان‌ها گسترش می‌دهیم.

به گزارش ایسنا، تاکنون در استان‌های ایلام، کرمانشاه، گلستان، همدان، سمنان و خراسان رضوی بنیادهای تعاون و توسعه کارآفرینی بانوان تشکیل شده‌اند که مراحل تاسیس و راه‌اندازی این بنیادها در سایر استان‌ها از جمله کردستان،‌ آذربایجان شرقی و لرستان در دست انجام است.

تعاونی‌های بانوان از جمله تشکل‌های مردمی هستند که امکان یکپارچه کردن منابع انسانی و به کارگیری سرمایه‌های خرد با هدف ایجاد اشتغال، ارتقای توان اقتصادی و معیشتی زنان و جلب مشارکت بانوان در عرصه فعالیت‌های اقتصادی را فراهم می‌کنند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد