makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

رییس جمهوری در گفت وگوی تلویزیونی با مردم

مسکن در سال 92 از فهرست دغدغه های مردم خارج می شود 

 تهران- رییس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر خروج بخش مسکن از سفته بازی گفت: تا پایان سال 92 مسکن از فهرست دغدغه های مردم خارج می شود. 

    

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمود احمدی نژاد یکشنبه شب در ادامه گفت وگوی تلویزیونی با مردم در پاسخ به سوالی در خصوص هیاهوی دلالان برای افزایش قیمت مسکن و نرخ اجاره اظهار داشت: اگر کسی فکر کند که مسکن دوباره به سفته بازی بازمی گردد اشتباه می کند،امسال طرح های مسکن مهر به طور گسترده در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی در خصوص اجاره بها اضافه کرد: بحث اجاره بعد از تولید است وقتی که تولید مسکن را سامان بدهیم به طور طبیعی بر روی اجاره نیز اثر می گذارد.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: هیچ قانونی برای کنترل اجاره وجود ندارد بنابراین باید ترازهای اجاره را در حد معقول نگاه داشت و بعد اقدام به کنترل آن کرد.

رییس جمهوری تصریح کرد : بخشی از مشکل مسکن به سیستم شهرسازی در کشور باز می گردد، سیستم شهر سازی ما دارای مشکلات اساسی است، اگر در این بخش تحول رخ دهد مشکل مربوط به اجاره نیز رفع خواهد شد .

** تحویل یک میلیون مسکن مهر در سال 90

احمدی نژاد اظهارداشت :امسال بیش از یک میلیون مسکن مهر تحویل داده می شود و این روند ادامه می یابد تا اینکه در پایان سال 92، مسکن از فهرست دغدغه های مردم خارج شود .

رییس جمهوری گفت: از برنامه های دولت خارج کردن بخشهای مختلف اقتصادی از سفته بازی است مثل خودرو، مسکن، سکه و موبایل.

وی افزود:یک زمان موبایل را دولت 400 هزار تومان می فروخت که در بازار به دو میلیون تومان فروخته می شد و مردم نیز سه سال برای گرفتن آن در نوبت بودند اما امروز در هر فروشگاهی می توان با پنج هزار تومان صاحب خط تلفن همراه شد.

احمدی نژاد اظهار داشت:ما در حال هدایت سرمایه ها به سوی بازار مالی و سرمایه گذاری هستیم و این موضوع با آرامش و اطمینان در حال انجام است.

وی اضافه کرد: در بخش مسکن گاهی حرکت های زیگزاگی اتفاق می افتد که موقتی است زیرا روند عمومی کار دولت هدایت به سوی کار مولد و تولید است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد