makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

اجرای بسته های حمایتی آغاز شده است

 رئیس جمهور با بیان اینکه رشد تورم طبیعی در کشور کند شده است گفت: همه مردم در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها خوب عمل کردند و در خط مقدم قشرهای مردم، رانندگان بودند.

 به گزارش واحد مرکزی خبر ، آقای احمدی نژاد در ادامه سخنان خود در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، با تشکر ویژه از رانندگان افزود: اولین قشری که با تغییر قیمت انرژی و آثار آن مواجه می شود قشر رانندگان است که عملکرد آنان برگ زرینی در شبکه حمل و نقل بود.

وی در خصوص احتمال تغییر دوباره قیمت های انرژی گفت: امسال در قانون بودجه پیش بینی شده است که یک گام دیگر در این زمینه برداریم، با این حال وضع صنعت و کشاورزی را بررسی می کنیم و نظرهای مردم را می شنویم و اگر اوضاع آماده بود، این گام را بر می داریم.

رئیس جمهور افزود: اگر شرایط مساعد نباشد، اجازه داریم که تنفسی بدهیم و سال بعد این گام را برداریم، با این حال اشکالات احتمالی در حین اجرای طرح بررسی و برطرف می شود.

احمدی نژاد در خصوص بسته های حمایتی از تولید در کشاورزی و صنعت گفت: تحولات تولید زمان‌بر است و تعویض یک خط تولید ممکن است سه سال طول بکشد و با تغییر در مصرف خانوارها متفاوت است.

وی با بیان اینکه بسته های حمایتی، یک روزه نبوده است افزود: اجرای بسته ها آغاز شده و برخی از برنامه ها، یک یا دو یا سه ساله است و در مسیر اجرا قرار دارد و در مجموع اجرای آنها خوب بوده است.

رئیس جمهور گفت: ستاد هدفمندی در وزارتخانه های صنایع و کشاورزی و معاونت اول رئیس جمهور فعال است و در هیچ بخشی بحران نداشته ایم، البته فشارهایی به بخش هایی وارد شده که طبیعی است و اگر این فشار نباشد، تغییرات انجام نخواهد شد.

احمدی نژاد با بیان اینکه در این مدت تولید، گرایش به سرمایه گذاری و خلاقیت و ابتکار افزایش یافته است افزود: صدا و سیما باید این خلاقیت ها را به عنوان الگو معرفی کند.

وی گفت: برای مثال یک مرغداری با ابتکار خود میزان مصرف دانه را برای مرغ‌ها به 5 درصد کاهش داده و با هزینه ثابت، تولید را دو برابر کرده است.

رئیس جمهور افزود: تغییرات در تولید علاوه بر کاهش قیمت، باعث امکان رقابت در بازار جهانی و انعطاف پذیری واحدهای تولیدی می شود.

احمدی نژاد گفت: اگر دوباره یارانه ها را بدون هدف توزیع کنیم و تغییری در تولید ایجاد نشود، در واقع بازگشت به عقب است.

وی افزود: تشکل های صنعتی، کشاورزی و صنفی خودشان میدان‌دار تغییرات و اجرای مطلوب هدفمندی یارانه‌ها هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد