makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

تغییرات غیرطبیعی قیمت ها کنترل می شود

 

 رئیس جمهور گفت: تغییرات غیرطبیعی قیمت ها با اقدام مجموعه دستگاه های بازرسی، نظارتی و اصناف کنترل می شود و این کنترل همراه قانون هدفمندی یارانه ها ادامه می یابد.

 به گزارش واحد مرکزی خبر ، احمدی نژاد در ادامه سخنان خود در گفتگو با شبکه دو سیما افزود: خوشبختانه بیش از سه چهارم کنترل قیمت ها در اختیار اتحادیه ها و اصناف است که خوب عمل کرده اند و همراه و جزو ملت هستند.

وی گفت: بخشی از این تغییرات ناشی از بالا رفتن قیمت مواد اولیه و حمل و نقل در جهان است؛ اتفاقاتی افتاده، فصل عوض و مشکلاتی ایجاد شده که این تغییرات طبیعی است؛ این همواره و در همه جا در بازار هست.

رئیس جمهور با قدردانی از عملکرد خوب مردم در همراهی با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها افزود: نمایندگان مجلس نیز در همین بودجه امسال خیلی خوب همراهی کردند با اینکه نظرهای مخالفی هم بود اما آنها نیز بالاخره همراهی کردند چون طرح بزرگ ملی و طرح موفقی است و هر چه جلوتر برویم موفقیت آن بیشتر می شود.

احمدی نژاد درباره برنامه های امسال دولت گفت: دولت امسال چند برنامه بزرگ دارد که همراهی همه مردم و دستگاه ها را می طلبد تا بتوانیم ایران را به نقطه مطلوب برسانیم.

وی افزود: یکی از این برنامه ها اجرای قانون هدفمندی یارانه‌هاست که باید ادامه یابد و ادامه می یابد چون برای اجرای آن هم قانون ثابت داریم و هم در قانون بودجه های سنواتی، و فهم مشترکی در این زمینه ایجاد شده است که آن را جلو می برد.

رئیس جمهور یکی دیگر از برنامه های دولت را ارتقای تولیدات دانست و گفت: تولید ایران نه فقط در ایران که در همه جای جهان باید بازار پیدا کند.

احمدی نژاد افزود: اکنون در صنایع پایه، سرعت رشد تولید ما بسیار بالاست همچنان که ظرفیت تولید فولاد ما در سال 84 بیش از 10 میلیون تن بود اما اکنون از 19 میلیون تن عبور کرده است.

وی گفت: ظرفیت سیمان کشور نیز 33 میلیون تن بود که از 72 میلیون تن عبور کرد که این یک انقلاب صنعتی است.

رئیس جمهور افزود: در کشاورزی نیز همین طور است و امسال رکورد این حوزه شکسته خواهد شد و پیش بینی می شود میزان تولید این بخش 117 میلیون تن شود یعنی رشدی بالای 10 تا 12 درصد خواهد داشت.

احمدی نژاد با اشاره به سرمایه گذاری دولت در بخش تولید اضافه کرد: دولت یارانه ها را پیش بینی و منابع بانکی را تجهیز کرده است.

وی افزود: خوشبختانه صندوق توسعه ملی هم که تصویب شده کارهایش در حال اجراست و به زودی وارد بازار سرمایه می شود، سرمایه ای که پشتوانه ای بسیار قوی برای تولید است.

رئیس جمهور گفت: اکنون 16 تا 17 میلیارد دلار پول در حساب این صندوق هست و پیش بینی می شود امسال به 30 میلیارد دلار افزایش یابد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد