makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

بازتاب سخنان " احمدی‌نژاد " در رسانه‌های عربی

خبرگزاری فارس: سخنان رئیس جمهور اسلامی ایران در گفت‌وگوی ویژه خبریشبکه دو سیما به  

خصوص آن بخش از سخنان وی  "در خصوص رژیم صهیونیستی و کشتن بن‌لادن " بازتاب  

گسترده‌ای در رسانه‌های عربی داشته است.

به گزارش فارس، "محمود احمدی‌نژاد "، رئیس جمهور کشورمان شب گذشته در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به بررسی اجمالی تحولات اقتصادی و سیاسی ایران و از جمله تحولات منطقه پرداخت.

*** خبرگزاری فرانسه، روزنامه مصری الیوم السابع، رادیو آمریکایی الحره، روزنامه لبنانی الاتحاد، پایگاه خبری "لبنون فایلز " بخشی از اظهارات رئیس جمهور کشورمان درباره اعلام آمادگی ایران برای گفت‌وگو با گروه 1+5 را در تیتر اخبار خود قرار دادند.

خبرگزاری فرانسه با تیتر "احمدی‌نژاد آمادگی ایران را برای گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌ای اعلام کرد "، گزارش داد: احمدی‌نژاد ابراز امیدواری کرد که دیدارهای آتی با کشورهای بزرگ نتایج ملموسی را محقق کند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش داد که احمدی‌نژاد از بی‌توجهی غرب در قبال نامه‌ای که ایران اوایل ماه مه به "کاترین اشتون "، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا داده بود و در آن خواستار ازسرگیری گفت‌وگوها شده بود، انتقاد کرد.
موضوع جالب توجه این است که همه این منابع خبری تیتر خبر خود را احمدی نژاد آمادگی ایران برای گفت‌وگو "درباره برنامه هسته‌ای " برگزیدند.
احمدی‌نژاد در بخشی از سخنان شب گذشته خود با اشاره به پاسخ 1+5 به نامه آقای جلیلی گفت:‌ ما همیشه آماده گفت‌وگو در شرایط عادلانه و احترام بوده‌ایم.


*** پایگاه خبری "الجزیره "، روزنامه سعودی "الریاض "، روزنامه مغربی "هسپرس "، روزنامه اماراتی "البیان "، پایگاه خبری "الامارات الیوم "، روزنامه کویتی القبس و پایگاه خبری "ایلاف " نیز بخشی از اظهارات رئیس جمهور کشورمان مربوط به بن لادن را تیتر کردند.

الجزیره با این تیتر که "احمدی‌نژاد: آمریکا بن لادن را قبل از کشتنش دستگیر کرده بود "، گزارش داد احمدی‌نژاد، رئیس جمهور اسلامی ایران تاکید کرد که اسامه بن لادن قبل از کشته شدنش در اختیار آمریکایی‌ها بوده است و آنها وی را نه برای جنگ علیه تروریسم برای گرفتن رای بیشتر در انتخابات آتی آْمریکا کشتند.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان درباره کشته شدن بن‌لادن و بهره‌برداری آمریکایی از این مسئله اظهار داشت: من اطلاع دقیق دارم که بن‌لادن از مدت‌ها قبل در اختیار نیروهای نظامی آمریکا بوده است و حتی آنها مریضش کردند و روزی که او را کشتند مریض و در اختیار خود آمریکایی‌ها بود.

روزنامه سعودی "الریاض " نیز به نقل از رئیس جمهور ایران نوشت: اطلاعات دقیقی در دست دارد مبنی بر اینکه بن ‌لادن قبل از کشته شدن در اختیار آمریکایی‌ها بوده است

روزنامه اماراتی "البیان " نیز با انتشار تصویری از احمدی‌نژاد در حال دست دادن با خاخام ضدصهیونیست در دیدار با مدعوین کنفرانس ائتلاف جهانی علیه تروریسم به نقل از وی نوشت: بن لادن از مدت‌ها پیش از کشته شدنش در اختیار آمریکایی‌ها بوده است

روزنامه الشعب چین نیز نوشت رئیس جمهور ایران گفت که قتل بن لادن تنها برای تبلیغات انتخاباتی است


***روزنامه‌های "الوطن " عربستان، پایگاه خبری "محیط "، پایگاه خبری رادیو تلویزیون سوریه و روزنامه الشروق مصر، پایگاه خبری "لبنان الان " و روزنامه "الامارات الیوم " این تیتر را به اظهارات رئیس جمهور کشورمان اختصاص دادند: احمدی‌نژاد: اسرائیل غده سرطانی و عامل جنایات تروریستی در جهان است " و در ادامه گزارش دادند رئیس جمهور ایران بر ضرروت ریشه‌کنی این رژیم برای مبارزه با تروریسم جهانی تاکید کرد

پایگاه خبری "ایلاف " بخش اظهارات احمدی‌نژاد درباره رئیس جمهور را نیز در خبری جداگانه انعکاس داد و نوشت: محمود احمدی‌نژاد: اسرائیل غده سرطانی است و باید ریشه‌کن شود و در ادامه گزارش داد رئیس جمهور ایران با محکوم کردن حملات اسرائیل به فلسطینیانی که در سالروز فاجعه فلسطین تظاهرات کرده بودند بار دیگر اسرائیل را به غده سرطانی توصیف کرد .

پایگاه خبری "الانتقاد " لبنان نیز نوشت: احمدی‌نژاد ریشه‌های تروریسم در کشورهای آمریکا و متحدانش هستند
این پایگاه خبری در ادامه نوشت: رئیس جمهور ایران تاکید کرد که سندی را در اختیار دارد مبنی بر اینکه گروه‌هایی که در ایران نخست‌وزیر و رئیس جمهور کشور را آتش زدند امروز در اروپا آزادانه می‌چرخند و به رسمیت شناخته می‌شوند و در آمریکا زندگی می‌کنند و مورد حمایت آمریکایی‌ها هستند.

رئیس جمهور ایران شب گذشته در بخشی از سخنان خود درباره رژیم اشغالگر صهیونیستی تصریح کرد: اصل رژیم صهیونیستی سرپل استعمار است و این رژیم یک غده سرطانی است. یعنی اگر یک سلول از آن در بدن منطقه باقی بماند وضع همین‌گونه خواهد بود و این موضوع امروز ثابت شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد