makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

کمبود زمین مهمترین مشکل مسکن مهر ایرانشهر است

ایرانشهر - خبرگزاری مهر: فرماندار ایرانشهر گفت: یکی از موانع اجرای طرح مسکن مهر که از رویکردهای مهم دولت در بحث تأمین مسکن اقشار کم درآمد است کمبود زمین با کاربری مسکونی در شهرستان ایرانشهر است.

به گزارش خبرنگار مهر در ایرانشهر، رحمدل بامری عصر شنبه در جلسه ستاد مسکن شهرستان ایرانشهر اظهار داشت: طرح تفصیلی شهرستان ایرانشهر که در سال گذشته به تصویب رسیده است، متأسفانه بسیاری از نیازمندی‌ ها در آن دیده نشده و با کمبود شدید زمین با کاربری‌ های اداری، ورزشی و خدماتی مواجه هستیم.

وی گفت: با توجه به آمار بالای متقاضیان واجد شرایط، عملیات اجرایی این طرح تنها در شش هکتار زمین آغاز شد و در حال حاضر 348 واحد در حال ساخت است.

وی افزود: طرح مسکن مهر در شهر بمپور نیز تاکنون به دلیل کمبود زمین اجرایی نشده است.

مدیرکل مسکن و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه بیان داشت: امسال 1000 سهمیه پرداخت تسهیلات مسکن به شهرستان ایرانشهر اختصاص یافته است.

مسعود مالکی گفت: پرداخت تسهیلات 20 و 25 میلیون تومانی به خود مالکان علاوه بر رونق ساخت و ساز و احیای بافت ‌های فرسوده، ایجاد اشتغال را به همراه دارد به طوری که به ازای احداث هر 60 مترمربع، زمینه اشتغال یک نفر نیز فراهم می ‌شود.

وی از الحاق 30 هکتار زمین به طرح جامع تفصیلی شهر ایرانشهر خبر داد و افزود: با افزایش محدوده طرح تفضیلی شهر ایرانشهر علاوه بر اینکه گوشه ‌ای از نیازهای شهرستان ایرانشهر مرتفع می ‌شود از تصرفات غیر قانونی اراضی دولتی نیز جلوگیری می‌ شود.

احداث پارک جنگلی، عملیاتی کردن پایانه مسافری و اختصاص 12 هکتار زمین برای صفوف مزاحم از مصوبات جلسه ستاد مسکن شهرستان ایرانشهر بود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد