makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

پیش بینی 800 میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی بافت های فرسوده شهر

 

تهران - سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران (وابسته به وزارت مسکن وشهرسازی) گفت : امسال برای نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری 800 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که نسبت به سال 89 رشد دو برابری را نشان می دهد . 

  

 

' محمد حسین جوانمردی ' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت : تخصیص 100 درصدی اعتبار نوسازی و بهسازی نقش بسزایی در توسعه برنامه عمران و بهسازی شهری خواهد داشت و علاوه براین منجر به ایمن سازی و مقاوم سازی واحد های مسکونی شهری می شود .

وی افزود: براساس پیش بینی صورت گرفته در لایحه بودجه سال جاری ،اعتبارات ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی نیز نسبت به سال 89 از رشدی دو برابر برخوردار خواهد شد .

جوانمردی از ناپایداری ، ریزدانگی و نفوذ ناپذیری به عنوان سه فاکتور اساسی در ارتباط با فرسودگی نام برد و گفت : بافت هایی با بیش از 50 درصد اسکلت کم دوام و بی دوام ، علاوه براین افزون بر 50 درصد بلوک هایی که کمتر از 200 متر مربع مساحت داشته باشند و نیز بیش از 50 درصد قطعات بلوک ها معابری با عرض کمتر از شش متر از مشخصه های بافت فرسوده محسوب می شود.

وی افزود: نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری در دولت دهم از شتاب لازم برخوردار شد و در سال گذشته تسهیلات مربوط به مسکن مهر برای 60 هزار و 500 واحد مسکونی واقع در بافت های فرسوده شهری اختصاص یافت .

آمارها نشان می دهد طی برنامه های اول (72-1368) ، دوم ( 78-1374) و سوم ( 83-1379) توسعه کشور در مجموع با صرف سه هزار و 570 میلیارد ریال یکهزار و 86 هکتار از اراضی واقع در بافت های فرسوده شهری نوسازی و بهسازی شد .

جوانمردی تصریح کرد : در طول چهارمین برنامه توسعه کشور (88-1384) در مجموع سه هزار و 500 هکتار از اراضی بافت فرسوده شهری به میزان 5. 2 برابر سه برنامه گذشته نوسازی بافت های فرسوده شهری صورت گرفت .

به گفته وی ،طی پنج سال برنامه چهارم توسعه هفت درصد از اراضی بافت فرسوده شهری در کشور نوسازی شد .

جوانمردی شرط اصلی تحقق برنامه های نوسازی بافت های فرسوده شهری را مشارکت همگانی مردم دانست و از رسانه های جمعی دعوت کرد تا در این ارتباط زمینه سازی لازم را به عمل آورند 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد