makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

قائم مقام معاون بهداشتی وزیر بهداشت خبر داد:

 شهرکرد// اختصاص 10 درصد منابع هدفمندی یارانه‌ها به وزارت بهداشت قائم مقام معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اختصاص بیش از 10 درصد از منابع هدفمندی یارانه‌ها به این وزارتخانه خبر داد. به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ محمد شریعتی در اجلاس مدیران بهداشت خانواده دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به شاخص‌های اساسی برنامه پزشک خانواده، گفت: پزشک خانواده مسئول هماهنگی و هدایت تیم ارائه دهنده خدمات سلامت، اعم از خدمات بهداشتی و درمانی در منطقه زیر پوشش خود است.

وی با بیان اینکه تمام خدمات سلامت در برنامه پزشک خانواده به جمعیت زیر پوشش به شکل فعال ارائه می‌شود، افزود: ارتقای سطح سلامت، کاهش هزینه‌های افراد زیر پوشش، پوشش بیمه‌ای صد درصد و ارائه خدمات بیمه‌ای رایگان از مهم‌ترین شاخص‌های طرح پزشک خانواده است.

شریعتی ادامه داد: انجام مراقبت به‌ صورت فعال، کاهش مصرف بی‌رویه دارو، کاهش مراجعات بی‌رویه به مراکز پاراکلینیک، رادیولوژی و آزمایشگاهی از دیگر شاخص‌های این طرح است.

وی با تأکید بر اینکه برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع تا پایان برنامه پنجم در سراسر کشور اجرایی می‌شود، گفت: بر همین اساس برای تمام افراد جامعه پرونده الکترونیک سلامت ایجاد می‌شود.

قائم مقام معاون بهداشتی و رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در حال حاضر در سه استان پایلوت پزشک خانواده در حال اجراست، افزود: طرح پزشک خانواده در پایان جمعیتی افزون بر 514 هزار نفر را در این استان‌ها زیر پوشش قرار می دهد.

وی گفت: تاکنون بیش از 120 هزار نفر پزشک خانواده خود را انتخاب و اطلاعات پزشکی بیش از 14 هزار نفر در پرونده الکترونیک سلامت این افراد ثبت شده است.

شریعتی با بیان اینکه میزان بودجه سلامت در حال حاضر به وزارت بهداشت ابلاغ نشده است، ادامه داد: اختصاص بیش از 10 درصد از منابع هدفمندی یارانه‌ها افزون بر 30 هزار میلیارد ریال در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: بخش عمده اعتبارات تخصیص یافته برای اجرای پزشک خانواده، تشکیل پرونده الکترونیک سلامت، ارتقای سلامت زنان، مادران و کودکان هزینه می شود.

شریعتی با بیان اینکه در برنامه پزشک خانواده هر یک پزشک مسئولیت بیش از چهار هزار روستایی را بر عهده دارد، گفت: این در حالی است که هر پزشک خانواده بیش از دو هزار و 500 نفر از شهرنشینان را زیر پوشش قرار می دهد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد