makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

خلیج فارس تبدیل به بزرگ‌ترین مرکز انرژی جهان می‌شود

 

معاون پژوهشی وزارت نفت گفت: از آنجا که خلیج فارس در آینده تبدیل به بزرگ‌ترین مرکز انرژی جهان می‌شود، لازم است تجهیزات و محصولات نفتی ایران قابلیت رقابت جهانی داشته باشد.

 "محمدرضا مقدم"، معاون پژوهشی وزارت نفت، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی برنا، ارتباط صنعت نفت و دانشگاه‌های صنعتی کشور را یکی از بهترین روش‌ها برای توسعه بخش های صنعتی و تخصصی در کشور خواند و تاکید کرد: لازم است از تمامی امکانات دانشگاه های برتر کشور برای نیل به این مقصود استفاده شود تا صنعت نفت بتواند با تولید کنندگان و مصرف کنندگان ارتباط مطلوب‌تری برقرار کند.

معاون وزیرنفت، با تاکید بر اینکه خلیج نیلگون فارس در آینده یکی از مهم ترین بخش های انرژی در دنیا خواهد بود، ادامه داد: ایران هم اکنون در حال ساخت دکل های حفاری است که دانش فنی دریایی آن را در اختیار ندارد در حالی که برخی مناطق دیگر از دانش کافی برخوردارند اما قادر به ساخت دکل های حفاری نیستند، بنابراین هم افزایی میان تولیدکنندگان، ضرورت بسیار بالایی دارد.

مقدم ، با بیان اینکه کالاها و تجهیزات تولیدی ایران باید از کیفیت رقابتی برخوردار بوده و به سوی صادرات حرکت کنند، اظهار داشت: وزارت نفت وظیفه خود را در این زمینه به خوبی انجام می دهد اما کیفیت محصولات نفتی و تجهیزات این صنعت باید آنقدر عالی باشد که محور تصمیم گیری کشورهای خارجی برای انجام معاملات صادراتی قرار بگیرد.

معاون پژوهشی وزارت نفت با بیان اینکه مراکز دانشگاهی باید به مرکز فناوری صنعت نفت و انرژی در کشور تبدیل شوند، تصریح کرد: صنعت نفت ایران در اوج تحریم ها توانست روی پای خود بایستد و نه تنها با مشکلات حادی مواجه نشدیم بلکه در زمینه های استراتژیکی مثل تولید بنزین به خود کفایی و صادرات دست یافتیم.

وی افزود: در صورتی‌که این تحریم ها از سوی کشورهای غربی برای کشورهای حاشیه ای خلیج فارس اعمال می شد، به طور حتم حتی یک روز هم نمی‌توانستند روی پای خود بایستند وبا مشکلات فراوانی از جمله انتقال منابع مالی مواجه می شدند اما ایران همچنان با قدرت به کار خویش ادامه می دهد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد