makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

تحریم یا رویایی که رنگ واقعیت نمی گیرد

خبرگزاری فارس: فاکس نیوز طی گزارشی اذعان کرد سیاست تحریم آمریکا علیه ایران شکست خورده است چرا که کشورهای بسیاری از جمله آلمان، ایتالیا، چین، هند و دیگران با ایران مبادله تجاری دارند.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا طی گزارشی از سفر هیئت ایرانی به آمریکا برای شرکت در کنفرانس بین المللی تجارت و بازرگانی کانزاس سیتی به شدت از سیاست دولت آمریکا در این خصوص انتقاد کرد.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، محمدرضا سبزلیپور مدیر مرکز تجارت جهانی ایران در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «هیئتی 16نفره شامل نمایندگان بخش خصوصی ایران برای حضور در کنفرانس سهروزه کانزاس سیتی دعوت شده‏اند. 800 نماینده تجاری از 30 کشور جهان انتظار می رود در این کنفرانس شرکت کنند. کنفرانس مذکور می تواند زمینه لازم برای توسعه روابط تجاری با جهان را برای بخش خصوصی ایران فراهم کند».

وی تاکید کرد تحریم ها چندان موثر نبوده است و به عنوان عاملی بازدارنده در برابر روابط بخش خصوصی ایران با بخش خصوصی آمریکا عمل نکرده است.

وی افزود: «ایران با تحریم مواجه است و آمریکا میزبان این کنفرانس است بنابراین آنها میتوانستند ما را از فهرست شرکت کنندگان در این همایش حذف کنند اما خوشبختانه آنها این کار را نکردند. به همه اعضای هیئت ما ویزای سه‏ماهه داده شده است».

بر اساس گزارش فاکس نیوز نمایندگان شرکت کننده ایران از بخش های صنعتی پتروشیمی، مسکن، رنگ و مواد غذایی هستند و انتظار می رود یک تحلیلگر مالی نیز همراه آنها باشد.

کنفرانس بین المللی تجارت و بازرگانی کانزاس سیتی همایشی است که به طور سالانه برگزار میشود.

فاکس نیوز موافقت با مشارکت ایران را در این همایش در تضاد با سیاست تحریم آمریکا دانست و نوشت: مقامات ایران که همواره از عمل به تقاضاهای سازمان ملل برای توقف برنامه هسته‏ای خود سرباز زده‏اند باید خوشحال باشند که دولت اوباما از تحریمهای قانونی علیه ایران عقبنشینی میکند.

فاکس نیوز در پایان اذعان می کند سیاست تحریم آمریکا علیه ایران شکست خورده است چرا که کشورهای بسیاری از جمله آلمان، ایتالیا، چین، هند و دیگران همه با ایران مبادله تجاری دارند.

این گزارش نوشته است: اکنون به نظر می رسد دولت اوباما از سیاست تحریم خود دور شده است که گامهایی را به سمت گفت‌وگو با ایران برداشته و این پیام را به ذهن ایرانی‏ها رسانده که آمریکا برای مواجهه با ایران بسیار ضعیف است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد