makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

بندر چابهار منطقه ای استراتژیک برای فعالیت ترانزیتی

توافقنامه 3 جانبه‌ای در منطقه آزاد چابهار امضا شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: توافقنامه سه جانبه بین سازمان توسعه تجارت، منطقه آزاد چابهار و کشتیرانی جمهوری اسلامی برای ایجاد خط کشتیرانی در شرف تنظیم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، سعید رحیمی طی جلسه‌ای در سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: به منظور راه‌اندازی خط مستقیم کشتیرانی از بنادر مهم دنیا به مقصد چابهار به عنوان یکی از زیرساخت‌های انجام فعالیت ترانزیتی، مذاکرات اولیه با سازمان‌های مربوطه از جمله سازمان توسعه تجارت و کشتیرانی جمهوری اسلامی انجام شده و به زودی توافقنامه سه جانبه‌ای برای ایجاد این خط به امضا می‌رسد.

وی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع از سال قبل، مذاکرات کارشناسی متعددی انجام شده و امید می‌رود در آینده نزدیک شاهد راه‌اندازی این خط باشیم.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: چابهار، شرقی‌ترین بندر جنوبی و بزرگ‌ترین بندر در سواحل شمالی دریای عمان و تنها بندر اقیانوسی جمهوری اسلامی ایران، نزدیک‌ترین مسیر به کشورهای افغانستان و آسیای میانه برای ترانزیت کالا است.

رحیمی در ادامه از اجرای فاز دوم مجموعه گردشگری و تفریحی لیپار در منطقه آزاد چابهار خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تکمیل طرح جامع گردشگری، مجموعه تفریحی لیپار فاز دوم این طرح آماده شد و پس از تصویب در کمیسیون عمران منطقه عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و با اجرای این طرح محل مذکور به یکی از تفرجگاه‌های منطقه تبدیل و مورد استفاده شهروندان و گردشگران قرار می‌گیرد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار بیان کرد: باوجود جذابیت‌های طبیعی موجود در منطقه و رفت و آمد گردشگران، فضاهای تفریحی کافی در منطقه ایجاد نشده و سرمایه‌گذاری در این زمینه ضمن ایجاد رفاه برای شهروندان ساکن در منطقه سبب جذب گردشگرانی از سطح استان و سایراستان‌های همجوار خواهد شد.

رحیمی یادآور شد: نوار ساحلی منطقه آزاد در مجاورت خلیج زیبا و آرام چابهار از ظرفیت‌های بسیاری برای اجرای اینگونه طرح‌ها برخوردار بوده و امکان انجام تفریحات دریایی و ورزش‌های آبی را فراهم می‌کند.

وی همچنین گفت: برابر دستور کار ابلاغ شده به مدیریت خدمات شهری منطقه، مقرر شده به منظور توسعه فضای سبز از درختان مثمر مانند نارگیل و خرما به جای درختان غیرمثمر استفاده شود.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار افزود: برابر این سیاست و با توجه به بررسی‌های کارشناسی، تعدادی درخت نارگیل چند ساله به فضای سبز منطقه از جمله مجموعه گردشگری و تفریحی لیپار منتقل و در محل‌های مناسب غرس شده و جلوه زیبایی در مجموعه ایجاد کرده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد