makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

هنر عامل پیوند و یک دلی اقوام ایرانی است

سراوان - خبرگزاری مهر: نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی گفت: زیبایی ایران به فرهنگ های متفاوت آن است و هنر در پیوند بین اقوام نقش تعیین کننده دارد.

به گزارش خبرنگار مهر در سراوان، عبدالعزیز جمشیدزهی سه شنبه شب در جلسه هنرمندان و کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سراوان اظهار داشت: ایران مانند فرشی است که زیبایی آن در نقش و نگار و رنگ های متفاوت آن است و گرنه یکنواخت بودن آن زیبا نیست، همچنین زندگی مسالمت آمیز اقوام، مذاهب، زبان ها و فرهنگ های مختلف در کنار هم زیبایی کشور جمهوری اسلامی را دو چندان می کند.

وی با بیان اینکه هنر چراغی است که هرگز خاموش نمی شود گفت: این فرهنگ ها و آثار و صنایع دستی باید حفظ و به نسل جوان و آینده منتقل شوند.

وی افزود: نمایندگان مجلس سعی دارند مکانی با عنوان خانه اقوام در تهران راه اندازی کنند تا فرهنگ های مختلف با هم در ارتباط باشند و همدیگر را بهتر بشناسند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سراوان نیز در این جلسه بیان داشت: اگر شرایط لازم فراهم شود می توانیم هفته فرهنگی شهرستان را در تهران، مراکز استانها و حتی کشور همسایه برگزار کنیم تا فرهنگ مان را به نقاط دیگر بهتر بشناسانیم.

محمد واحد عبدالهی گفت: اگر هنرمندان مورد حمایت بیشتر مسئولان قرار گیرند عمق کار آنها در جامعه تاثیرگذار تر می شود.

واحد عبدالهی افزود: هنرمندان این شهرستان در تمامی برنامه ها و جشنواره ها حضور یافته و رتبه های بسیار خوبی را کسب کرده اند.

رسول بخش حسین بر، مسئول انجمن نمایش سراوان نیز در این جلسه انتخاب رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سراوان را به عنوان مدیر نمونه به ایشان و هنرمندان این شهرستان تبریک گفت و از مسئولان حل مشکل مسکن و بیمه هنرمندان سراوان را خواستار شد.

در پایان این جلسه از هنرمندان انجمن های قرآن، شعر و ادب، موسیقی، نمایش و هنرهای تجسمی سراوان تجلیل شد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد