makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

ایران الگوی عدالت در جهان

دکتر محمود احمدی نژاد در مراسم افتتاح سد کمال صالح شازند اراک با تاکید بر تکمیل زیرساخت‌های کشور، گفت: باید ایران را بسازیم و همه ظرفیت‌ها و امکانات برای تحقق این آرزوی تاریخی فراهم است. یکی از برنامه‌های اصلی دولت تکمیل شبکه زیر ساخت‌های کشور است که همه کارهای عمرانی دیگر بر اساس آنها ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رییس جمهور در ادامه گفت:‌ در سال 83 مجموعه پولی که برای تاسیسات زیربنایی در نظر گرفته شده بود، پنج هزار و 700 میلیارد تومان بود این رقم در سال گذشته به 21 هزار و 500 میلیارد تومان رسید که با در نظر گرفتن تورم، می‌توان گفت که این رقم 2/2 برابر رقم بودجه عمرانی در سال 83 می‌باشد. امسال نیز دولت پیش بینی کرده بود که بودجه اختصاص یافته برای تاسیسات زیربنایی 47 هزار و 500 میلیارد تومان باشد که این رقم را مجلس محترم به صورت مستقیم تصویب نکرد، بگونه‌ای که 37 هزار میلیارد تومان آن را مستقیم و بقیه را غیرمستقیم تصویب کرد.

احمدی نژاد درادامه گفت: در سال 84 وقتی اعلام شد که می‌شود سه برابر گذشته کار کرد بسیاری از افراد باور نکردند و حتی معترض شدند و در بودجه آن سال محدودیت‌هایی نیز ایجاد کردند. اما می‌بینیم که امروز به لطف خدا و با پشتیبانی ملت و فعالیت کارگران و صنعتگران 5/2 برابر گذشته کار شده است. برآورد دولت این است که حتی می‌شود دو برابر این مقدار هم کار کرد. خود من معتقدم که می‌شود 10 برابر گذشته کار کرد.

رییس جمهور تصریح کرد: قبلا گفته می‌شد مصالح و امکانات کم است و نمی‌توان بیشتر کار کرد، اما امروز دیگر این توجیه قابل قبول نیست. در سال 83 سیمان تولیدی کشور 32 میلیون تن بود که امسال به 75 میلیون تن رسیده است. فولاد در سال 83 10 میلیون تن تولید می‌شد که امسال از مرز 19 میلیون تن عبور کرد و تا پایان امسال این رقم به 30 میلیون تن خواهد رسید. امروز از نظر امکانات و نیروی انسانی مشکلی وجود ندارد، بهترین نیروی انسانی را در ایران داریم. نیروهای انسانی که امثال این سدها را می‌سازند.

احمدی نژاد گفت: در سال گذشته ما توانستیم سه میلیارد دلار صادرات خدمات فنی مهندسی داشته باشیم همانطور که گفتم امروز امکانات و ظرفیت‌ها به اندازه کافی وجود دارد و باید بتوانیم 47 هزار و 500 میلیارد تومانی که در نظر گرفته شده است را محقق کنیم و از آن به خوبی استفاده کنیم و بهره وری را بالا ببریم.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر انجام پروژه‌های عمرانی با بهره وری بیشتر و صرف هزینه‌های کمتر گفت: ما هم اکنون پول و امکانات فراوانی داریم، ‌فقط باید از آنها به بهترین نحو استفاده کنیم. در سال گذشته من بخشنامه‌ای برای کنترل هزینه‌های دولت صادر کردم. کل بودجه جاری دولت 89 هزار میلیارد تومان بود و با این بخشنامه شش هزار و 200میلیارد تومان را توانستیم صرفه جویی کنیم. ما از نظر پول کم نداریم تنها باید از ثروت خود به صورت عالمانه و با برنامه استفاده کنیم.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به آب به عنوان یکی از منابع زیربنایی کشور اشاره کرد و گفت: ‌یکی از بخشهای مهم تاسیسات زیربنایی بخش‌های مربوط به آب است. ما جزو کشورهای خشک و کم آب در جهان هستیم و باید بتوانیم از آب‌هایی که داریم به درستی استفاده کنیم و آن را مدیریت کنیم. اینکه شنیده می‌شود در آینده جنگ‌ها، ‌جنگ آب خواهد بود به نظر من این جنگ بیشتر از آنکه در زمین باشد در آسمانهاست. همانطور که می‌دانید هم اکنون تجهیزاتی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آنها ابرهای آسمان را به صورت کامل تخلیه کرد. کاری که امسال اروپایی‌ها کرده‌اند و باعث شد که بارندگی کم سابقه‌ای داشته باشند و این مسئله باعث شد که بارندگی در کشورهای شرقی کمتر شود.

رییس جمهور گفت: اخیرا یکی از سیاستمداران اروپایی مقاله‌ای نوشته بود که درباره بحران آب بود و مدعی شده بود که ترکیه و کشورهای شرقی بعد از آن مثل ایران به صورت کامل خشک خواهند شد. او یک کارشناس آب و هوا نبود بلکه خبر می‌داد که می‌خواهند تلاش کنند با کارهایی نظیر تخلیه ابر مناطقی مانند کشور ما که می‌توانند تمدن ساز باشند خشک شوند.

احمدی نژاد در ادامه گفت: امیدوارم در سالهای برنامه پنجم توسعه شبکه سدها و انتقال آب را تکمیل کنیم و بتوانیم این بخش از مدیریت مصرف آب را به صورت کامل انجام دهیم. یکی دیگر از بخشهایی که در مدیریت آب باید به آن توجه کرد مدیریت مصرف آب است. در مناطق کویری که بارندگی بسیار کمتر است می‌بینیم که با مدیریت مصرف آب توانسته‌اند بهترین کشاورزی و بهره برداری را از آب داشته باشند. ما باید به این مسئله هم توجه کنیم.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر کنترل مصرف در زمینه‌های دیگر نیز گفت: در سال 85 و 86 مصرف بنزین در کشور 77 میلیون لیتر بود که این رقم با توجه به سهمیه بندی بنزین و هدفمندی یارانه‌ها به 54 میلیون لیتر رسیده است این در حالی است که ما در آن سالها تنها 5/6 میلیون خودرو داشتیم و امسال 13 میلیون خودرو داریم.

رییس جمهور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود درباره تمدن ایران، گفت: اگر دستاوردهای تمدنی دنیا را روی هم بگذاریم سهم عمده‌ای از آن متعلق به تمدن ایران است و ما باید امروز ایران را بسازیم و آنرا به پرچمداری و الگو شدن برای زندگی سعادتمند و تحقق عدالت تبدیل کنیم. ما پیامها و آرمان‌های بلندی داریم که باید آن را در عمل نشان دهیم. باور دارم که حرکت کمالی ملت ایران روز به روز سرعت بیشتری به خود می‌گیرد و روزی را شاهد خواهیم بود که همه جای ایران سرشار از عدالت و امید باشد.

رییس جمهور در بخش پایانی سخنان خود از مسئولان وزارت نیرو و سد کمال صالح خواست که معوقات مردمی که زمین‌ها و خانه‌هایشان در حریم این سد قرار گرفته است را هرچه زودتر بدهند.

رییس جمهور پس از این سخنرانی طبق برنامه پیش بینی شده به تهران باز خواهد گشت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد