makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

پاکستان مسیر اصلی ورود مواد مخدر به ایران

ورود موادمخدر «شیشه» ازمسیر پاکستان به کشور برای اولین بار دستگیری بیش از 11هزار تن در رابطه با «شیشه» در 70 روزاخیر.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با تشریح جزییات کشف بیش از یک‌ تن انواع مواد مخدر در کرمان، از کشف بیش از 975 کیلوگرم پودر «افدرین» در 70 روز اخیر در سراسر کشور خبر داد و گفت: محموله‌های «افدرین» که پیش‌ساز موادمخدر شیشه است به صورت پودر وارد کشور می‌شود.

سردار حمیدرضا حسین‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در چند روز اخیر در یک عملیات دو روزه ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر و یگان عملیاتی استان کرمان در درگیری با قاچاقچیان، یک تن و 197 کیلوگرم موادمخدر را کشف کردند که از این میزان، 869 کیلوگرم تریاک،‌ 318 کیلوگرم مورفین و حدود 50 کیلوگرم موادمخدر شیشه بوده است.

وی با بیان اینکه برای اولین بار است که موادمخدر شیشه از مسیر پاکستان وارد کشور شده است، افزود: قاچاقچیان به وسیله دو خودرو لنکوروز و دو موتورسیکلت اقدام به قاچاق موادمخدر کرده بودند که پس از درگیری در مناطق صعب‌العبور، این محموله توسط ماموران کشف شد و شواهد امر نشان می‌دهد که دو تن از قاچاقچیان نیز زخمی شده‌اند.

به گفته حسین‌آبادی، در این عملیات یک قبضه اسلحه و مقدار زیادی فشنگ، همچنین دو دستگاه موتورسیکلت و دو دستگاه خودروی لنکوروز نیز کشف شد.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا درباره وضعیت ورود موادمخدر شیشه به کشور، اظهار کرد: از اواسط سال گذشته متوجه شدیم که محموله‌های پیش‌ساز «افدرین» از کشور عراق و از مناطق سردشت و بانه وارد ایران می‌شود.

وی با بیان اینکه قاچاقچیان پس از ورود، این قرص‌ها را از جلدش خارج کرده و در اختیار قاچاقچیان قرار می‌دادند، افزود: در این رابطه اقدامات بسیاری در استان‌های کردستان و آذربایجان‌غربی انجام شد، به طوری که حدود دو تن و 800 کیلوگرم «افدرین» که مواداولیه تولید شیشه محسوب می‌شود، در شهرهای مختلف کشف شد.

حسین‌آبادی ادامه داد: در اواخر سال گذشته در استان‌های شرقی کشور به ویژه در سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد مشاهده شد که محموله‌های «افدرین» به صورت پودر وارد کشور می‌شود و در بررسی‌های بیشتر مشخص شد که این محموله‌ها از کشور آلمان به پاکستان منتقل و پس از آن به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه در یک ماه و نیم گذشته محموله‌های 375 کیلوگرمی «افدرین» در سیستان و بلوچستان و یک محموله 179کیلوگرم «افدرین« در استان کرمان و یک محموله 101 کیلوگرمی از این ماده در آذربایجان‌غربی کشف شد، افزود: این آمار نشان می‌داد که محموله پیش‌ساز موادمخدر شیشه از مرز پاکستان وارد کشور می‌شود.

حسین‌آبادی ادامه داد:‌ به منظور جلوگیری از ورود مواد مخدرشیشه به کشور اقداماتی همچون اعلام گزارش به مبادی بین‌المللی، پیگیری یگان‌های عملیاتی،‌ توجه ویژه ماموران مبارزه با موادمخدر به خصوص در مبادی مرزی به ویژه در رابطه با کنترل محموله‌های دارویی، تولید و تکثیر بروشورهای مواد پیش‌ساز و آشنایی ماموران با این مواد صورت گرفته است.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با بیان اینکه در70 روز اخیر بیش از 975 کیلوگرم پودر «افدرین» در سراسر کشور توسط پلیس کشف شده است، افزود: در این مدت ماموران پلیس بیش از 170 کیلوگرم موادمخدر شیشه را در کشور کشف کردند و بیش از 11هزار نفر نیز در رابطه با خرید و فروش، حمل، ترانزیت و مصرف شیشه دستگیر شدند.

به گفته وی، میزان دستگیری‌ها در حوزه موادمخدر صنعتی در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 90 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

حسین‌آبادی در خاتمه درباره مجازات‌ قاچاقچیان موادمخدر صنعتی نیز گفت: پرونده اعضای اصلی توزیع، تولید و ترانزیت موادمخدر که توسط پلیس پس از ابلاغ قانون جدید مبارزه با موادمخدر دستگیر شده بودند، تشکیل و تحویل محاکم قضایی شده است و منتظر هستیم تا احکام لازم در این باره گرفته شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد