makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

رییس گمرک ایران :منطقه آزاد چابهار بالاترین درآمد گمرکی را دارد

زاهدان -رییس کل گمرک ایران گفت: سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار با سهمی معادل 75/42 درصد از کل درآمد کسب شده مناطق آزاد کشور طی فروردین ماه امسال بیشترین میزان درآمد کشور را کسب کرد. 

'عباس معمارنژاد' افزود: در فروردین ماه امسال کالاهای واردشده به مناطق آزاد کشور به 387 هزار تن معادل 499 میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 25/27 درصد کاهش در وزن و 36/21 درصد افزایش در ارزش را نشان می دهد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد چابهار، وی بیان کرد: در این بین سیگار به سهم 93/2، لوازم یدکی خودرو با سهم 78/1 و یخچال با سهمی معادل 10/1 درصد از مهمترین اقلام وارده به مناطق آزاد کشور بودند.

او گفت: طی فروردین ماه گذشته مناطق آزاد چابهار، انزلی، ارس، حسن رود، خرمشهر، قشم و کیش در زمره مناطق آزاد فعال کشور بودند .

وی افزود: کالاهای وارد شده از این مناطق به داخل کشور در فروردین ماه گذشته به میزان 314 هزار تن و ارزش 295 میلیون دلار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در وزن 90/25 درصد کاهش و در ارزش 94/2 درصد افزایش داشت.

رییس کل گمرک ایران گفت: درآمد مناطق آزاد چابهار، انزلی، ارس، حسن رود، خرمشهر، قشم و کیش در فروردین ماه امسال به 620 میلیارد ریال رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 40/57 درصد افزایش دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد