makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

ایران قدرتمندترین کشور در مقابل عملیات های خرابکارنه امریکا

خبرگزاری فارس: یک پایگاه تحلیلی آمریکایی در گزارشی نوشت: حملات سایبری علیه تاسیسات هسته ای ایران، ترورهای هدفمند و دیگر خرابکاری ها علیه حکومت ایران حاکی از تقویت حکومت ایران در برابر دولت آمریکا است. 

به گزارش خبرنگار دیپلماسی عمومی و جنگ نرم خبرگزاری فارس، پایگاه تحلیلی "آنتی وار " در مقاله ای به قلم "جان گلیسر " به رویکرد جدید جنگ مخفیانه آمریکا علیه ایران پرداخته و نوشته است: سالهاست که آمریکا جنگ مخفیانه متمرکزی را علیه ایران در حوزه های سایبری، تروریسم، خرابکاری بازرگانی، ترورهای هدفمند و جنگ از طریق عواملش در منطقه آغاز کرده است.

* شرکت زیمنس آلمان، آمریکا و اسرائیل در طراحی ویروس استاکس نت همکاری کردند

از ماه ژوئن 2009 تا ماه مه 2010 یک ویروس رایانه ای به نام استاکس نت در تاسیسات هسته ای ایران پیدا شد. این حمله سایبری که بازتاب عمومی گسترده ای یافت به هدف ایجاد اختلال در غنی سازی هسته ای ایران انجام شد و دقیقا به منظور خارج کردن سانتریفوژهای هسته ای ایران از کنترل مهندسان این کشور طراحی شده بود. سازمان های جاسوسی آمریکا تجهیزات صنعتی که در تاسیسات غنی سازی ایران در نطنز به کار رفته را محصول یک شرکت آلمانی به نام زیمنس شناسایی کرده بودند. گزارش شده که آمریکا به همراه شرکت زیمنس در طراحی ویروس استاکس نت همکاری کرده و این ویروس پیش از ورود به تاسیسات هسته ای ایران در اسرائیل طراحی و آزمایش شده است.

* حملات سایبری همچنان جبهه اصلی جنگ مخفیانه آمریکا علیه ایران است

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی درباره آزادی اینترنت در ژانویه 2010 می گوید: "کشورها یا افرادی که در حملات سایبری دست دارند باید با تبعات آن و محکومیت بین المللی روبرو شوند. " وی افزود: "حمله به شبکه های اینترنتی یک کشور می تواند حمله ای به همه کشورها باشد. " در حالی که مقامات آمریکایی به شدت حملات سایبری را محکوم می کنند اما این مسئله همچنان یکی از جنبه های اصلی جنگ مخفیانه آمریکا با ایران محسوب شده و هر از گاهی حملات سایبری جدیدی علیه ایران کشف می شود.

* دولت آمریکا تجهیزات غنی سازی دستکاری شده را به ایران می فروشد

حملات سایبری تنها تاکتیکی نیستند که در جنگ مخفیانه علیه ایران استفاده می شوند. دیوید آلبرایت، رئیس موسسه علوم و امنیت بین المللی به "رادیو پابلیک نشنال " گفت که دولت آمریکا تجهیزات غنی سازی هسته ای را از بازار آزاد خریداری، آنها را دستکاری کرده و به شرکت هایی ارائه داده که این تجهیزات را به ایران می فروشند.

* ایران به تعهدات بین المللی هسته ایش پایبند بوده است

اما ایران برغم لفاظی های خصمانه اش به میزان زیادی به تعهداتش بر اساس ان پی تی و محدودیت های آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبند بوده است. اگر رفتار ایران سزاوار حملات مخفیانه است آنگاه رفتار آمریکا که بر خلاف قوانین بین المللی دستکم به دو کشور برای دستیابی به تسلیحات هسته ای کمک کرده است، سزاوار چیست.

چنین جنگی نه تنها با ویروس های نرم افزاری و خرابکاری دنبال می شود بلکه همچنین شامل بکارگیری خشونت آشکار نیز هست. ژانویه سال گذشته، "یک بمب کنترل از راه دور متصل شده به یک دوچرخه منجر به مرگ یک استاد فیزیک ایرانی خارج از منزلش در شمال تهران شد. " پس از آن در ماه نوامبر، دو دانشمند هسته ای ایران به دست "افراد ناشناس موتورسوار " ترور شدند. یکی از کشته ها، مجید شهریاری نام داشت و "کارشناس انتقال نوترون ها بود که در واکنش های زنجیره ای هسته ای در ساخت بمب ها و رآکتورها کاربرد دارد. " فرد دیگر فریدون عباسی نام داشت که "در فهرست تحریم های شورای امنیت سازمان ملل به دلیل ارتباط با برنامه هسته ای ایران از وی نام برده شده بود ".

* شهرام امیری مامور سیا بود

آمریکا همچنین ممکن است درگیر بازی جاسوسی با ایران نیز باشد. به بخش هایی از یک گزارش که در "ان.پی.آر " منتشر شده، توجه کنید:

دو سال پیش، شهرام امیری، دانشمند جوان هسته ای ایران در عربستان سعودی ناپدید شد و ماهها از وی خبری دریافت نشد. پس از آن مشخص شد که وی به سیا پیوسته و به آمریکا اطلاعات مهمی را درباره سایت های هسته ای مخفیانه در ایران ارائه داده است. امیری سال گذشته از سیا جدا شد و اعلام کرد که زندانی سی آی ای بوده و خواستار بازگشت به وطن خود است و چنین نیز کرد. گفته می شود که امیری مامور سیا بود و می خواست خارج از ایران زندگی کند اما به نظر می رسد که وی در آمریکا مورد استقبال قرار نگرفت و سپس به ایران بازگشت. در ایران ابتدا از وی به عنوان یک قهرمان یاد شد اما چند ماه بعد زندانی شد و اکنون به دلیل خیانت به کشور در حال محاکمه است. شواهد مستقیم و محسوسی از اقداماتی که از سوی دولت آمریکا در این زمینه انجام می شود در دست نیست اما این اقدامات با اظهارات عمومی و درز اطلاعات محرمانه درباره افزایش چشمگیر حملات مخفیانه آمریکا علیه ایران همراه شده است. نشریه "نیویورکر " در سال 2008 گزار ش داد: "این عملیات ها که بوش، رئیس جمهور (وقت) آمریکا برای آنها درخواست بودجه 400 میلیون دلاری را کرده است در یکی از مدارکی که از سوی بوش امضا شده، قابل مشاهده است. "

* آمریکا نیروهای خود را برای اخلال در برنامه هسته ای خود به منطقه اعزام می کند

آمریکا علاوه بر حمایت از گروههای معترض و اقلیت های کج رفتار برای اقدام علیه حکومت ایران، سالها ماموران سیا و نیروهای فرماندهی مشترک عملیات های خاص که به مخفیگاه بن لادن حمله کرده و وی را کشتند را به منطقه اعزام می کرد تا اهداف ارزشمند را ربوده و یا بکشند و در برنامه هسته ای ایران اخلال ایجاد کنند. این در حالی است که درخواست استفاده از اقدام نظامی علیه ایران از سوی دولت آمریکا از کنگره این کشور مطرح نشده است.

ژنرال "دیوید پترائوس " در ماه مه 2010 یک فرمان محرمانه را امضا کرد که مجوز "اعزام نیروهای مخصوص آمریکا به کشورهای دوست و دشمن را برای شرکت در فعالیت های نظامی مخفیانه به هدف توقف اقدامات گروه های شبه نظامی یا مقابله با تهدیدات در ایران " صادر می کرد.

* سیاست های متجاوزانه آمریکا، مردم ایران را از اصلاحات محروم می کند

سیاست های متجاوزانه آمریکا در برابر ایران می تواند مردم این کشور را از اصلاحاتی که نیاز زیادی به آن دارند، محروم کند. حملات سایبری علیه تاسیسات هسته ای ایران، ترورهای هدفمند و دیگر خرابکاری ها علیه حکومت ایران می تواند حاکی از تقویت حکومت ایران در برابر دولت آمریکا باشد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد