makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

ایران در حال تبدیل شدن به قدرت هسته‌ای جهانی

 استویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس با هشدار درباره پیشتازی ایران در زمینه هسته ای، از هم پیمانان غربی اش خواست فشار بیشتری بر ایران وارد کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیگ درباره تحریم ها برضد جمهوری اسلامی ایران و سوریه اظهار نظر کرد.

وی در اظهاراتی در بروکسل در جمع خبرنگاران گفت: می خواهم به طور خاص از تحریم های تشدید شده بر ایران استقبال کنم. اهمیت دارد که فراموش نکنیم که ایران همچنان به برنامه هسته ای خود ادامه می دهد.

هیگ خواستار اعمال به اصطلاح خود "فشارهای صلح آمیز" بر ایران شد.

وی در مورد سوریه نیز گفت: ما درباره تحریم های بیشتر بر ضد سوریه توافق کردیم. به نظر من بسیار اهمیت دارد که اتحادیه اروپا این موضع متحد  را اتخاذ می کند.

این اظهارات در حالی ایراد می شود که علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان ایران روز دوشنبه اعلام کرد آمریکا زیان کننده اصلی از تحریمها بر ضد ایران است.

بروجردی افزود: آمریکاییها می دانند کسی که تحریمها را اعمال می کند زیان کننده اصلی است. در سی سال گذشته همواره ما را با مشکل مجازاتها و تحریمها روبرو کردند اما هیچ اتفاقی در داخل کشور رخ نداد و ایران مسیر خود را با قدرت روز افزون ادامه خواهد داد.

شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران نیز چهارشنبه گذشته در واکنش به آمریکا گفت: این تحریمها بخشی از تبلیغات آمریکا بر ضد تهران است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد