makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

ایران: فاز اول نخستین پروژه بنزین سازی کشور راه اندازی شد

طرح بنزین سازی پالایشگاه نفت آبادان با ظرفیت تولید روزانه 4.2 میلیون لیتر بنزین همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، با حضور رئیس جمهور امروز سه شنبه در آبادان افتتاح شد.  

طرح بنزین سازی پالایشگاه نفت آبادان با ظرفیت تولید روزانه 4.2 میلیون لیتر بنزین همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، با حضور رئیس جمهور امروز سه شنبه در آبادان افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، طرح بنزین سازی پالایشگاه نفت آبادان با حضور رئیس جمهور به طور رسمی افتتاح و در مدار بهره برداری قرار گرفت. همچنین نیروگاه 210 مگاواتی پالایشگاه نفت آبادان با سرمایه گذاری حدود 250 میلیون دلار راه اندازی شد.

تولید روزانه 250 تن پروپیلن، 330 تن خوراک گازی صنایع پتروشیمی و یکصد تن گوگرد از اهداف طرح توسعه‌ پالایشگاه نفت آبادان است.

45 هزار بشکه به ظرفیت فعلی تولید فرآورده‌های نفتی اضافه می شود

با اجرا و تکمیل این طرح، 45 هزار بشکه به ظرفیت فعلی تولید فرآورده‌های نفتی در قدیمی‌ترین پالایشگاه نفت خاورمیانه که حدود 430 هزار بشکه است، افزوده خواهد شد.

حدود 820 میلیون دلار برای ساخت و راه اندازی این طرح بنزینی و نیروگاه جانبی سرمایه گذاری انجام شده است و با بهره برداری از این پروژه در مجموع روزانه 4.2 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا به ظرفیت تولید کشور اضافه می شود.

کاهش آثار زیست محیطی از مزایای تولید محصولاتی با استاندارد یورو چهار اتحادیه‌ اروپایی

تولید محصولاتی با استاندارد یورو چهار اتحادیه‌ اروپایی، کاهش آثار زیست محیطی، افزایش عدد اکتان، کاهش میزان گوگرد موجود در فرآورده‌های نفتی و افزایش ظرفیت تامین خوراک صنایع پتروشیمی از دیگر ویژگی‌های این طرح ملی به شمار می‌رود.

افزایش ظرفیت تولید بنزین سوپر نیز یکی دیگر از مزیت های راه اندازی این پروژه نفتی است و پیش بینی می شود با بهره برداری از طرح بنزین سازی پالایشگاه آبادان (کت‌کراکر) وابستگی به واردات بنزین سوپر به حداقل کاهش یابد.

آخرین تکنولوژی‌های پالایش نفت خام

استفاده از آخرین تکنولوژی‌های پالایش نفت خام یکی از ویژگی‌های این طرح پایین دستی صنعت نفت است به طوری که در طرح توسعه‌ فاز سوم پالایشگاه نفت آبادان از لیسانس اکسنس فرانسه و سایمون کاروس، استارت کمپانی، یو.او.پی و اس‌.دبلیو (همگی از انگلستان) و شرکت انگلیسی و هلندی شل استفاده شده است.

همچنین این پروژه پالایشگاهی از هفت واحد اصلی شامل آلکیلاسیون، اف.سی‌.سی.یو، ‌بازیافت اسید، ایزومریلازیسیون، سولفورزدایی، بازیافت گوگرد و آمین و دو واحد فرعی تفکیک پروپیلن و تصفیه بنزین کت‌کراکر تشکیل شده است.

براساس برنامه زمان بندی، مرحله‌ اول پیش راه اندازی و راه‌اندازی سرویس‌های یوتیلیتی و سپس واحدهای فرآیندی و جانبی برای بهره‌برداری نهایی از این پروژه به زودی آغاز می شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد