makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

زاهدان :'علی اکبر اولیا'تصویب لایحه قانون مبارزه با قاچاق کالا

 رییس کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب لایحه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ساماندهی این قانون پس از 77 سال، بزرگترین اقدام مجلس برای تامین امنیت ملی و ساماندهی اقتصاد ملی است. 

'علی اکبر اولیا' در جمع خبرنگاران در زاهدان افزود: پارسال مجلس شورای اسلامی تحقیق و تفحص در بحث قاچاق را با توجه به تهدیدهایی که برای اقتصاد و امنیت ملی وجود داشت، تصویب کرد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اعضای این کمیسیون نشستهای متعددی را با دستگاههای مختلف داشته و با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به چندین استان سفر کرده تا با مشکلات استانها در بخش قاچاق کالا و ارز از نزدیک آشنا و نقطه نظرات و دیدگاههای دستاندارکاران را جویا شوند.

اولیا اظهار امیدواری کرد هیات بررسی قاچاق کالا و ارز این کمیسیون تا خرداد ماه آینده بتوانند در مرحله نخست به یک جمع بندی مناسب در ارتباط با این قانون دست یابند.

وی گفت: مهمترین موردی که مجلس شورای اسلامی در ارتباط با قاچاق کالا در پیش رو دارد توجه به محورهایی است که از جمع بندی تهدیدها در این زمینه نشات می گیرد و در واقع همه دستگاهها باید به این موضوع توجه جدی نشان دهند.

او افزود: همکاری کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بخش هدایت قاچاق باید به نحوی باشد تا وضعیت مبارزه با قاچاق به حد مطلوب و قابل قبولی در کشور برسد.

وی بیان کرد: مهمترین بحث در این زمینه بررسی و تصویب لایحه قاچاق در مجلس است که بعد از هفت دهه که قوانین ناقص و پراکنده ای در این زمینه وجود داشت و مجموع نظام قضایی نمی توانست برخورد جدی با موضوع داشته باشد، در فرصت زمانی مناسب بررسی و تبدیل به قانون شود.

رییس کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس گفت: در همین ارتباط قوانین مرتبط دیگری با حوزه قاچاق کالا از جمله لایحه قوانین جامع امور گمرکی وجود دارد که پس از مدتها در مجلس تصویب شد اما از سوی شورای نگهبان به دلیل وجود نواقصی مورد تایید قرار نگرفت.

وی اظهار امیدواری کرد ساز و کاری پیش بینی شود که اشکالات این قوانین در حوزه گمرکی که مرتبط با قاچاق کالا است برطرف و قانون مناسب و روزآمدی تدوین شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد