makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

وزیر مسکن: 500 هزار واحد مسکن مهر تا پایان شهریور واگذار می‌شود

وزیر مسکن و شهرسازی از واگذاری 500 هزار واحد مسکونی مسکن مهر تا پایان شهریور ماه سال جاری به متقاضیان خبر داد و گفت: پیش فروش واحدهای مسکن مهر غیرقانونی است.

 "علی نیکزاد" وزیر مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی برنا در خصوص آخرین وضعیت تحویل واحدهای مسکونی مسکن مهر، اظهار داشت: تا پایان شهریور ماه سال‌جاری 500 هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان واگذار خواهد شد.

وی افزود: در آغاز دولت نهم یک میلیون و 500 هزار نیاز انباشته به مسکن در کشور وجود داشت و بر اساس هرم جمعیتی بیشترین نیاز به مسکن در کشور در دولت نهم و دهم شکل گرفته که با ساخت و تحویل 2 میلیون و 600 هـزار واحـد مسکونی تـا پایان دولت دهم عرضه و تقاضای مسکن به تعادل خواهد رسید.

نیکزاد با بیان اینکه به لحاظ تقاضای مسکن در پرمتقاضی ترین زمان هستیم، گفت: سال 92 اوج جمعیتی خواهد بود به طوری‌که روند ازدواج‌ها رو به افزایش است.

وزیر مسکن و شهرسازی خاطرنشان کرد: با اقدامات صورت گرفته اکنون یک میلیون و300 هزار واحد مسکونی کمبود داریم که دستور کار ما برای سال‌های 89 و 90 احداث دو میلیون و 600 هزار واحد مسکونی است.

وی، منابع مالی برای اتمام طرح های مسکن مهر را بیش از 50 هزار میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: قرار نیست تا 3 ماهه سوم سال 90 برای شروع طرح‌ها، عقد قرارداد داشته باشیم.

نیکزاد با بیان اینکه بیشتر خانه‌های مسکن مهر را دولت می سازد، یاد آور شد: در حال حاضر مردم می توانند برای ثبت نام به شرکت‌های عمرانی مراجعه کنند.

وزیر مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه 380 هزار واحد مسکونی در دست احداث است، گفت: زمان تحویل مسکن مهر به متقاضیان واجد شرایط در بیشتر استان‌ها کمتر از 6 ماه است.

نیکزاد به متقاضیان مسکن مهر به منظور سوءاستفاده برخی تعاونی ها هشدار داد و گفت: با نزدیک شدن به زمان تحویل انبوه خانه‌های مسکن مهر برخی افراد به شرکت‌های عمران برای تعیین تکلیف خانه مراجعه می کنند، اما هیچ نامی از این تعاونی‌ها در طرف های قرارداد با وزارت مسکن و شهرسازی نیست.

وزیر مسکن و شهرسازی تبلیغ و پیش فروش واحد‌های مسکن مهر با وام 4 درصد در برخی بنگاه‌های معاملات ملکی را غیرقانونی عنوان کرد و گفت: این کار یک نوع واسطه گری است تا خریداران مسکن مهر را تشویق کنند با سودی اندک و به صورت قولنامه ای، خانه خود را بفروشند.

وزیر مسکن و شهرسازی از تکمیل عمده واحدهای مسکونی در دست ساخت برای متقاضیان تهرانی تا پایان امسال خبر داد و گفت: هم اکنون طرح مسکن مهر به ویژه در شهرهای جدید پرند و هشتگرد با سرعت بالا در حال اجرا است و عمده این واحدها در مرحله اتمام سفت کاری و اغاز نازک کاری قرار دارند.

نیکزاد در پایان از اعطای وام 250 میلیون ریالی به مسکن سازان با فناوری های نو خبر داد و افزود: نرخ سود این تسهیلات در تهران 9 درصد، مراکز استانها 7 درصد و سایر شهرها قرض الحسنه است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد