makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

کشف 275 کیلو مواد مخدر شیشه از یک شبکه بزرگ تولید و توزیع

این عملیات با چهار ماه کار اطلاعاتی انجام شد و طی 24 ساعت این شبکه متلاشی شد که در آن حدود 275 کیلوگرم شیشه کشف و لابراتوارهای آن هم کشف و متلاشی شد.

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از کشف و متلاشی شدن شبکه بزرگ توزیع مواد مخدر شیشه در سطح استان تهران و البرز خبر داد.

 نمایشگاه تخصصی کشفیات ناجا در زمینه مواد مخدر امروز در ساختمان پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با حضور سردار حسین‌آبادی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا معاون کنسولی وزیر امور خارجه ایران و سفیران کشورهای مالزی، اندونزی و تایلند برپا شد.

در این نمایشگاه مواد مخدر از نوع شیشه، وسایل مورد استفاده در آن و ادوات استعمال آن و تعدادی خودرو که از قاچاقچیان توقیف شده بود به نمایش گذاشته شده است.

از نکته‌های جالب این نمایشگاه وجود 15 نفر متهم به مصرف و تولید شیشه بود که بدن‌های خود را خالکوبی کرده بودند.

سردار حسین‌آبادی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در حاشیه ابن بازدید گفت: بزرگ‌ترین عملیات برخورد با مواد مخدر شیشه در سطح استان‌های تهران و البرز انجام شد که در این رابطه 15 نفر از عوامل اصلی قاچاق این ماده مخدر صنعتی که با شبکه‌های بین‌المللی در ارتباط بودند دستگیر شدند.

او ادامه داد: این عملیات با چهار ماه کار اطلاعاتی انجام شد و طی 24 ساعت این شبکه متلاشی شد که در آن حدود 275 کیلوگرم شیشه کشف و لابراتوارهای آن هم کشف و متلاشی شد.

او تصریح کرد: روش‌های جدید قاچاق مواد مخدر از مرزها به قاچاقچیان دیکته می‌شود و شبکه‌های بین‌المللی اطلاعات خود را در اختیار قاچاقچیان قرار می‌دهند که در این راستا پلیس ایران با ارتباط با پلیس سایر کشورها اطلاعات خود را به روز می‌کند.

او از آخرین شگردهای ترانزیت مواد مخدر سخن گفت و افزود: در این شگرد جدید مواد مخدر شیشه در بطری‌های دوغ به صورت مایع قاچاق می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: مشکلی که امروز ما با آن مواجه هستیم ورود افدرین از عراق و پاکستان به داخل کشور است که گزارش آن را به نهادهای بین‌المللی نیز ارائه کرده‌ایم.

سفیر مالزی هم طی سخنانی بر لزوم مبارزه همگانی با مواد مخدر تاکید کرد و افزود: مشکل بین‌المللی این مواد مخدر به صورت انفرادی قابل مبارزه کرد نیست.

کاردار اندونزی هم در این مراسم گفت: مسئله شیشه یک موضوع بین‌المللی است و دولت اندونزی این موضوع را بسیار جدی گرفته است و عملیات‌های انجام شده توسط پلیس ایران اهمیت این مبارزه را برای این کشور نشان می‌دهد.

قشقاوی معاون کنسولی وزیر امور خارجه نیز با بیان اینکه حدود 500 تا 600 نفر از ایرانیان در رابطه با جرائم مربوط به مواد مخدر در کشورهای تایلند، مالزی و اندونزی زندانی هستند تاکید کرد: همه مردم باید به موضوع مواد مخدر حساس باشند و بی‌جهت این جفای ملی صورت نگیرد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد