makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر در منطقه نگران کننده است

بششمین نشست مقامات ارشد ابتکار سه جانبه صبح امروز با حضور هیات‌هایی از ایران، افغانستان و پاکستان برگزار شد.
طه طاهری قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در این نشست اظهار داشت: با توجه به این که چهار سال از اولین تجربه همکاری با کشورهای همسایه علیه کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر می‌گذرد، کار‌ها تاکنون روند رو به رشدی داشته است.
وی افزود: طی این مدت، جلسات متعددی میان سطوح وزراء و مقامات ارشد سه کشور برگزار شده و همکاری‌های بسیار خوبی بین اعضای سه جانبه ایجاد شده است.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: اگر چه این نشست بر ادامه نشست‌های پیشین تشکیل شده، اما با توجه به روند تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی و سنتی در منطقه و افزایش رو به رشد تقاضا تصمیمات کارساز و متناسبی اتخاذ شد.

طاهری اذعان داشت: در حال حاضر و پس از انجام فعالیت‌های مختلف انتظار ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی به وجود آمده، اما فعالیت ابتکار سه جانبه با سرعت تحولات متناسب نیست به همین جهت بررسی روند همکاری‌های انجام شده و شناسایی و اجرای فعالیت‌ها باید از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌روی اعضای این نشست باشد.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به نقش موثر ابتکار سه جانبه در ارتقای همکاری و رسیدن به اهداف مشترک بین سه کشور اشاره کرد و افزود: متاسفانه امروز پس از گذشت یک دهه از نیروهای خارجی در افغانستان و اجرای برنامه‌های مختلف از سوی جامعه بین‌المللی در جهت توقف کشت، تولید و مبارزه با قاچاق مواد مخدر کماکان تهدید می‌کند.
طاهری گفت: انتظار می‌رود در این نشست تصمیمات و توافقات صورت بگیرد تا با استقرار افسران رابط، استمرار و تشدید فعالیت‌های آن‌ها، تجهیز مراکز و همچنین تبیین سازوکارهای ارتقاء فعالیت‌های GPC
(مرکز طراحی عملیات مشترک) بتوان راهکارهای مناسبی را برای مبارزه با مواد مخدر اتخاذ کرد.
وی در پایان خاطر نشان ساخت: باید برای تحقق اهداف مشترک سه جانبه کشورهای عضو همکاری‌های لازم را داشته باشند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد