makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

طراحی سیستم موشکی ایران برای دفاع از کشورهای اسلامی

رئیس‌مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای اسلامی باید از قدرت دفاعی مشروع برخوردار باشند، گفت: ایران برای دفاع از خود و سایر کشورهای اسلامی سیستم‌های موشکی پیشرفته‌ای را طراحی کرد.

علی لاریجانی رئیس‌مجلس شورای اسلامی عصر روز پنج‌شنبه در سخنرانی خود برای جمع دانشجویان مسلمان اندونزیایی گفت: امام خمینی در ابتدای پیروزی انقلاب روشن کردند که ایران با همه کشورهای اسلامی باید ارتباط نزدیک داشته باشند تا دسیسه‌های دشمنان با وحدت مسلمانان خنثی شود.

وی با بیان این که سیدجمال الدین اسدآبادی، کواکبی و سید قطب از احیاگران تفکر اسلامی در گذشته بودند افزود: در ایران نیز شخصیت‌هایی همچون علامه طباطبایی و شهید مطهری وجود داشتند که تفکر دینی و سیاسی را هم جهت با مسائل روز اجتماعی ارائه دادند؛ اما امام خمینی یک الگوی جدید را برای اصلاح‌گران عرضه کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: احیای فکر اسلامی همیشه در شرایط زمان و مکان معنا پیدا می‌کند و از زمانی که امام حرکت خود را آغاز کرد حدود سه دهه می‌گذرد. امروز در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا حرکت‌های دموکراسی‌خواهی عظیمی شکل گرفته که مردم و جوانان در آن نقش‌آفرین هستند تا دیکتاتورهای وابسته به غرب را کنار بزنند و سرنوشت کشور خود را به دست گیرند.

آمریکا، صهیونیست‌ها و جریانات تندرو در مقابل حرکت مسلمانان سنگ اندازی می‌کنند

وی ادامه داد: این تغییری که در منطقه ایجاد شده به ریشه‌های دینی برمی‌گردد؛ چرا که مسلمانان دیگر نمی‌خواهند در جهان دست دوم باشند. از طرفی باید دید به میزانی که مردم منطقه نسبت به اسلام، استقلال، آزادی و دموکراسی علاقه نشان می‌دهند، دشمنان نیز حربه‌های جدیدی را علیه آنها به کار می‌گیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها از نظر فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جلوی حرکت مسلمانها سنگ‌اندازی می‌کنند، افزود: آمریکایی‌ها بعد از یازده سپتامبر گفتند اسلامی که ما تعریف می‌کنیم باید به دانش‌آموزان مسلمان آموخته شود.

وی ادامه داد: جریان دیگری که نمی‌گذارد مسلمانان در منطقه خاورمیانه آرامش داشته باشد صهیونیست‌ها هستند.

لاریجانی با اشاره به سومین جریانی که بر علیه مسلمانان عمل می‌کند، جریانات تروریستی، تندرو و افراد متحجری هستند که به جای وحدت آفرینی بین مسلمانان تفرقه می‌افکنند.

* شرایط سیاسی جامعه در رستگاری تک تک افراد موثر است

وی افزود: در چنین شرایطی مکتب امام بر پنج پایه استوار است که نخستین مولفه آن این است که انسان‌ها در مورد مسائل اسلامی معرفت خود را افزایش دهند و عامل به آن باشند.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: مولفه دوم در مکتب امام آن است که تفکر اسلامی محدود به شرایط فردی انسان نمی‌شود، یعنی شکل و شرایط سیاسی جامعه در رستگاری تک تک افراد موثر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که دموکراسی یک روش برای اداره کشور است گفت: این مبنای دینی است که باید جهت دموکراسی را باید تعریف کند.

وی افزود: همزیستی مسالمت آمیز باید بین مسلمانان و سایر ادیان برقرار باشد. مکتب امام تفکر صلح‌طلبانه و مجاهدانه است به همین دلیل ملت ایران در سی و دو سال پس از انقلاب جلوی رفتار آمریکا مقاومت و ایستادگی کرد. آمریکا فکر می‌کرد با حمله اسرائیل به حزب‌الله و حماس این دو گروه مقاومت در خاورمیانه از بین می‌روند اما جمهوری اسلامی در کنار آنها بود و از آنها حمایت می‌کرد.

وی افزود: امام علی می‌فرماید هر کشوری که می‌خواهد سرافراز باشد و ذلت نکشد، باید اصل جهاد را رعایت کند.

* مترادف دانستن رفتار مجاهدانه با تروریسم دغل کاری است

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بعضی وقت‌ها رسانه‌های غربی می خواهند رفتار مجاهدانه را مترادف با تروریسم القا کنند که این یک دغل‌کاری است.

لاریجانی تصریح کرد: مولفه سوم در تفکر امام پیشرفت‌های علمی جامعه اسلامی است، تا کشورهای مسلمان با همگرایی روی پای خود بایستند.

وی افزود: ایران باوجود تحریم‌های غرب فناوری‌های مختلفی در زمینه‌های علمی همچون بیوتکنولوژی، هسته‌ای و نانوتکنولوژی را به دست آورد اما چند کشور صاحب بمب اتم معتقدند جز آنها هیچ کشور دیگری نباید از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای استفاده کند مگر آنکه متحد آمریکا باشد.

* انرژی صلح آمیز هسته‌ای ایران متعلق به همه مسلمانان جهان است

وی افزود: انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای که ایران به آن دست یافته است در واقع متعلق به همه مسلمانان جهان مخصوصا ملت اندونزی است.

وی ادامه داد: مولفه چهارم در مکتب امام این است که کشورهای اسلامی از توان اقتصادی بالا برخوردار باشند بنابراین ایران می‌خواهد با کشورهای اسلامی همچون اندونزی بیشترین رابطه اقتصادی را برقرار کند چون ظرفیت‌های خوبی در این زمینه وجود دارد.

لاریجانی با اشاره به مولفه پنجم در مکتب امام گفت: کشورهای اسلامی باید از قدرت دفاعی مشروع برخوردار باشند. بنابراین ایران برای دفاع از خود و سایر کشورهای اسلامی سیستم‌های موشکی پیشرفته‌ای را طراحی کرد. ایران همه کشورهای اسلامی را برادر خود می‌داند و اگر آمریکا و صهیونیست‌ها بخواهند علیه آنها رفتار خشن نشان دهد با آنها برخورد می‌کند.

* در پایان جلسه دانشجویان از لاریجانی در مورد مسائل مختلف سوالاتی مطرح کردند.

دانشجویی درباره احتمال وقوع فتنه افکنی خارجی‌ها در نظام جمهوری اسلامی پرسید که لاریجانی پاسخ داد: این چیز جدیدی نیست چون ملت ایران راه خود را انتخاب کرده و با قدرت و به کمک خدا سنگ‌اندازی دشمنان را خنثی کرد.

دانشجوی دیگری درباره علت مخالفت برخی کشورهای عرب مسلمان با جمهوری اسلامی سئوال کرد که لاریجانی در پاسخ گفت: متاسفانه برخی کشورهای اسلامی قدرت و توان خود را به جای آنکه در اختیار مسلمانان قرار دهند در راستای عمل به اهداف آمریکا و نظام سلطه و استکبار عمل می‌کنند که این کار اشتباهی است و جمهوری اسلامی با آن مخالف است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد