makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

انحراف افکار عمومی دستور کار خود فروختگان خارج نشین

سوء استفاده بعضی از سایتهای وابسته به دول استکباری از فضای مجازی در راستای انتشار اخبار کذب  و بدون سند و مدرک برای جریحه دار کردن چهره جمهوری اسلامی ایران در جوامع بشری و ایجاد فتنه در بین اقوام درون ایران باعث شد تا در مورد مطلبی در باره زنی  که گویا لز یکی از اقوام ایرانی بوده و از زندان زنان در یکی از شهر های ایران آزاد شده و اظهاراتی در رابطه با نقض حقوق بشر در زندانها  داشته تاملی بکنم که نتیجه را به نظر شما می رسانم .

در مقدمه باید گفت هیچ انسان با وجدانی از شنیدن و دیدن پایمال شدن حقی از کسی در هر مکان و در هر شرایطی خوشحال نمی شود این حالت از طینت پاک انسانهاست که چنین تحت تاثیر بعضی رفتار های غیر انسانی قرار گرفته و ناراحت میشوند. آنچه در این مطلب از اساس دروغ خواندم سوء استفاده نویسنده را از عواطف خواننده دانستم  اما بازهم بر این مطلب تامل ورزیدم . 

نویسنده در جهت اهداف فتنه گریش از خانمی  ساختگی که  مخصوصا ازاقوام ایرانی می باشد صحبت میکند که این کار زیرکی او را میرساند چرا که نقش اول داستانش فردی از اقوام ایرانی است و چنین انتخابی بخودی خود حساسیت زا  و او را کمک می کند به هدفش نزدیک شود زیرا برای  بر انگیختن احساسات جوانان اقوام ایرانی لازم می باشد . 

از شکنجه هایی از قبیل کتک زدن-انفرادی-ناخن کشیدن و ...که در تمام دنیار رواج دارد بگذریم به مسئله ای میرسیم که حداقل در ایران برای شکنجه چون که کشوری مسلمان است استفاده نمی شود و آن شکنجه جنسی است .وی از قول آن زن نوشته  هر زمان که می خواستند مرا به حرف بیاورند مرا تهدید به  تجاوز جنسی می کردند و در برخی موارد هم این کار را انجام میدادند ؟!در ادامه میگوید چنان شده بود که هر نگبان و سربازی از راه می رسید به من تجاوز  می کرد ؟!! در جایی می گوید:حتی روحانیون و مسئولان هم به من هتک حرمت میردند و...؟!!!

در این داستان نویسند بدنبال الغاء اینست که در ایران حقوق بشر رعایت نمی شود و با زندانیان از جمله آنهایی که از اقوام هستند علی الخصوص اقوام حاشیه جنوب شرقی مانند برده رفتار و حقوقشان پایمال می شود . 

همانطور که در آغاز گذشت نویسنده بدون ارائه سندی از روی دشمنی جمهوری اسلامی ایران را یک طرفه محکوم به نقض حقوق بشر می کند اما بنده با تاملی بر موضوع توانستم با تحقیق در مورد دیگر کشورها از وضع حقوق بشر در آنجا  که افرادی مانند این  خود فروخته برایشان کار میکند  آگاهی یابم .

از وضع نقض حقوق بشر  در آمریکا که از منابع خبری خود کشور آمریکا  بدست آمده توانستم از مقالات مختلف  مطالبی را همراه با منبع که بسیار جالب است جمع آوری کنم  تا گامی باشد در راستای روشن شدن حقیقت که ذیلا تقیدم میشود .

مقامات آمریکایی در حالی از شرایط حقوق بشر در کشورهای مختلف انتقاد می کنند که با بررسی‌های بیشتر می توان نشانه‌های گوناگونی را از نقض حقوق بشر در آمریکا یافت کرد. از جمله نمونه‌های این نقض حقوق بشر شرایط غیرانسانی حاکم در زندان‌های کالیفرنیا است.

به نقل از گلوبال ریسرچ، اخیرا دادگاه عالی در آمریکا طی حکمی اعلام کرد که شرایط زندان‌های کالیفرنیا قانون مربوط به منع خشونت و بدرفتاری با زندانیان را نقض کرده و به مقامات این زندان دستور داده شده تا شمار زندانیان را از 140 هزار تن به 30 هزار تن کاهش دهند.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی عنوان کرد: مقامات ارشد ایالتی در کالیفرنیا به مقامات این زندان‌ها دستور داده‌اند که دو سال برای بهبود شرایط این زندان زمان دارند.

البته موضوع نقض حقوق بشر در زندان کالیفرنیا فقط به شمار بیش از حد زندانیان محدود نمی‌شود بلکه موضوع مهمتر رفتارها و خشونت‌های غیرانسانی با زندانیان در این زندان‌ها است. مدتهاست که این زندان‌ها به زندان‌های مخوف در آمریکا شهرت یافته‌اند و سوءرفتارها و خشونت با زندانیان در چند سال اخیر در این زندان گزارش شده است.

یکی از نمونه‌های این رفتارهای خشونت آمیز در مورد یک زندانی به نام " واگن دورتچ" که سابقه مشکلات روحی- روانی نیز داشته، بوده است. این زندانی که به اتهام یک سرقت بزرگ دستگیر و محکوم شده به دلیل شرایط نامساعد زندان و حبس طولانی در سلول انفرادی برای مدت زیاد مشکلات روحی- روانی‌اش وخیم شده بود. این زندانی که یک بیمار محسوب می شد به دلیل شرایط نامساعد زندان از شب ادراری رنج می برد. در یکی از گزارش‌های محرمانه این زندان که اخیرا افشا شده آمده است که این بیمار برای نمونه به حمام برده شده بود در حالی که دستانش پشت سرش قفل بودند. او را در یک وان آب جوش گذاشتند که به گفته وکیل این زندانی دمای 70 درجه بالای صفر داشت. زمانیکه این زندانی از این وان آب جوش به بیرون آورده شد، پوست بدنش همچون باقی مانده‌های آتشفشان گداخته شده بود. در نهایت این زندانی از فرط ناتوانی بیهوش می شود و به اتاق اضطراری منتفقل می شود. این زندانی مدتی را در کما به سر برد و برای مدتی عملا در بدنش هیچ نشانی از زندگی وجود نداشت.

این تنها یک نمونه از رفتارهای غیرانسانی با زندانیان در زندان‌های کالیفرنیا بوده است این در حالی است که در این زندان‌ها گزارشهایی در مورد شکنجه، تجاوز، حبس چند نفر در یک سلول بسیار کوچک و سلول‌های انفرادی تاریک منتشر شده است. این دادگاه عالی در آمریکا در نتیجه طی حکمی دستور داد شرایط زندان‌ها در کالیفرنیا بهبود یابند. در این حکم آمده است: برای چندین سال شرایط این زندان‌ها در کالیفرنیا از حداقل تمهیدات لازم برای رعایت حقوق زندانیان هم برخوردار نبوده است.

از جمله دیگر موارد نقض حقوق بشر در این زندان‌ها می توان به رفتارهای نامناسب با بیمارانی که شرایط جسمانی مساعدی نداشتند، اشاره کرد. برای نمونه گزارش شده است که در یکی از زندان‌های کالیفرنیا یک زندانی به دلیل تاخیر در مداوایش جان خود را از دست داده است. یک زندانی دیگر به دلیل تنگی نفس و عدم مراجعه پزشک جان سپرده است. برخی از مقامات پرونده زندان‌های کالیفرنیا از افزایش خودکشی‌ها در این زندان‌ها پرده برداشتند و اعلام کردند که درصد خودکشی‌ها در این زندان‌ها 80 درصد بیشتر از حد معمول زندان‌های دیگر است. از جمله اینکه بیشترین رفتارهای خشونت آمیزبا سیاه پوستان در این زندان ها بوده است. در آمریکایی که مقاماتش از این کشور به عنوان مهد آزادی و برابری یاد می کنند، اقلیت‌ها و سیاه پوستان بیشتر از سفیدپوستان زندانی هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد