makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

سرانه فضای سبز در زاهدان افزایش یافت

 استاندار سیستان و بلوچستان گفت: فضای سبز شهر زاهدان طی دو سال اخیر از دو مترمربع به 4 مترمربع افزایش یافته است.

علی‌محمد آزاد امروز در حاشیه نخستین همایش ملی بررسی نقش فضای سبز در سلامت جامعه  اظهار داشت: اعتبار توسعه فضای سبز در سال 87، 3 میلیارد تومان بوده که با توجه به رویکرد استانداری این اعتبارات در سال 89 به 86 میلیارد تومان افزایش یافت در نتیجه افزایش سرانه فضای سبز را در پی داشت.

وی گسترش و توسعه فضای سبز را عامل مهم و مؤثر در سلامت جسمی و روانی خانواده‌ها و عامل حیات جامعه دانست.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان زاهدان، پیشانی و مبادی ورودی شرق کشور است و توجه ویژه نسبت به توسعه فضای سبز در این استان از ضروریاست و باید این شهر الگویی برای شهرهای دیگر استان شود.

آزاد در ادامه همکاری و مشارکت تک تک مردم در امر توسعه فضای سبز را بسیار مؤثر دانست و گفت: با توجه به اینکه این استان از نظر اقلیمی جزو مناطق خشک و کویری است و نیز کمبود باران در خشکسالی بیش از 10 سال کار را برای توسعه فضای سبز توسط مسئولان مشکل کرده چنانچه مشارکت مردمی حتی به اندازه حریم شخصی‌شان در درب منازل می‌تواند به این امر مهم و حیاتی کمک شایانی کند.

وی زیباسازی شهر و افزایش فضای سبز را در آرامش و سلامت روانی و جسمی مردم بسیار مفید دانست.

مقام عالی کشور در سیستان و بلوچستان افزود: از بدو ورود به استان با کمک مسئولان، تلاش فراوانی برای توسعه فضای سبز انجام شده که از جمله می‌توان به اقدامات ممنوعیت تغییر کاربری فضاهای سبز استان و افزایش پارک‌ها و فضاهای سبز ادارات و دانشگاه‌ها و اقدام برای تصفیه آب پسماندهای شهری و فاضلاب و بازگشت آن به چرخه استفاده برای فضای سبز شهری اشاره کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه رسیدن به وضعیت مطلوب و ایده‌آل فضای سبز را مستلزم مشارکت و همکاری همه جانبه مردم دانست و بر حفظ و حراست آن تأکید کرد.

آزاد خاطرنشان کرد: با اجرای 48 پروژه که در دستور کار قرار گرفته در سال آتی، سرانه فضای سبز 0.8 افزایش می‌یابد که این امر مهم بدون همکاری مردم امکانپذیر نیست.

وی بیان کرد: با راه‌اندازی تصفیه فاضلاب شهری که فاز نخست آن در دستور کار قرار گرفته امیدواریم بتوانیم با استحصال روزانه، 250 لیتر آب را برای مصارف فضای سبز و کشاورزی و بخشی برای صنعت به چرخه مصرف بازگردانیم که در صورت عملی شدن این مهم در چند سال اخیر دیگر مشکل فضای سبز را نخواهیم داشت.

وی همایش فضای سبز را در جلب توجه و فرهنگ سازی بین مردم بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: این گونه همایش‌ها باعث می‌شود آنهایی که به فضای اطراف خود اهمیت نمی‌دهند و دقت نمی‌کنند به این مسئله مهم توجه بیشتری داشته باشند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد