makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

دگرگونی وضعیت اقتصادی منطقه با اجرای پروژه خط آهن چابهار

 با آغاز عملیات اجرایی خط راه آهن چابهار - مشهد سرمایه گذاران زیادی متقاضی احداث تاسیسات مورد نیاز خدماتی ، رفاهی و تفریحی در منطقه شده اند.

  با اعلام این خبر افزود: با بهره برداری از این خط آهن وضعیت اقتصادی بندرچابهارتحول گسترده ای خواهد یافت که علاوه بر حل مشکلات اقتصادی دهها هزار فرصت شغلی در مسیر اجرای این پروژه به وجود خواهد آمد.

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار افزود : با توجه به نگاه ویژه دولت به استان سیستان و بلوچستان با ساخت این خط ریلی بخشی از اهداف دولت در اجرای طرح توسعه محور شرق نیز محقق می شود.

او تصریح کرد: علاوه بر حمل کالاهای ترانزیتی و تولیدات واحدهای صنعتی ایجاد شده در منطقه آزاد چابهار، صادرات تولیدات متنوع محصولات کشاورزی جنوب استان سیستان و بلوچستان که یکی از نقاط بسیار مهم تولید محصولات زراعی ، باغی ، صیفی و گلخانه ای کشور است به کشورهای مورد نظر به سهولت صورت می پذیرد.

سعید رحیمی با اعلام آمادگی هرگونه همکاری جهت ترانزیت کالا به کشورهای همسایه خاطر نشان کرد: منطقه آزاد چابهار دارای ویژگی های مناسبی جهت ترانزیت کالا می باشد که امیدواریم در آینده ای نزدیک با تلاش مسئولین و رفع نواقص این امر محقق شود.

او افزود: قرار گرفتن چابهار در جایگاه اصلی خود و نقش آفرینی در حوزه ترانزیت کالا مستلزم ایجاد زیرساخت های مورد نیاز خصوصاً راه آهن می باشد.

شایان ذکر است کلنگ آغاز عملیات اجرایی ساخت راه آهن چابهار در آذرماه سال 89 توسط ریاست محترم جمهوری به زمین زده شده و هم اکنون پیمانکاران کارگاه های خود را آماده کرده اند و عملیات اجرایی برای ساخت این پروژه در حال انجام است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد