makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

برگزاری 2 دوره لیگ آب‌های آزاد در چابهار

 رئیس فدراسیون شنای ایران گفت: دو دوره لیگ آب‌های آزاد در شهرستان چابهار برگزار می‌شود.

 امیرحسین آیت‌اللهی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خانه شطرنج استان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های کشور است که در زمینه ورزش شنا از استعدادها و قابلیت‌های بسیار فراوانی برخوردار است.

وی افزود: در حال حاضر، سیستان و بلوچستان با مشکل کمبود استخر مواجه نیست و در تمام شهرهای استان استخر وجود دارد.

وی ادامه داد: دو سال قبل هیچ گونه امکاناتی برای ورزش شنای استان فراهم نبود، اما در حال حاضر تمام امکانات سخت افزاری و اداری در استان فراهم شده است.

رئیس فدراسیون شنای ایران بیان کرد: سیستان و بلوچستان تنها استانی است که از شرایط ویژه و خاصی مثل خشکی و دریا برخوردار بوده و قرار است دو دوره لیگ آب‌های آزاد در شهرستان چابهار برگزار شود.

آیت‌الهی اضافه کرد: برنامه‌های امسال فدراسیون مشخص شده و قرار است سه تا پنج نفر از شناگران استان به اردوی تدارکاتی تیم ملی دعوت شوند.

وی ادامه داد: برگزاری کلاس مربیگری شیرجه، معرفی تعدادی از مربیان برای حضور در کلاس‌های مربیگری در تهران، برگزاری مسابقات منطقه‌ای شنا، حضور مربیان تیم ملی در استان به منظور ارائه آموزش‌های لازم و برقراری کلاس مربیگری برای همه مربیان، خرید یک جفت دروازه واترپولو و ... از مهم‌ترین برنامه‌های امسال برای استان سیستان و بلوچستان است.

آیت الهی تصریح کرد: هم اکنون قریب 500 نفر نوجوان در سیستان و بلوچستان شناسایی شده‌اند و حدود 60 تا 70 نفر از آنها در حال تمرین هستند.

رئیس فدراسیون شنای ایران و کنفدراسیون شنای غرب آسیا گفت: در بخش بانوان نیز فعالیت‌های بسیار خوبی انجام شده و به امید خدا از اواخر سال 1390 با سیستان و بلوچستانی کاملاً متفاوت روبه‌رو هستیم.

وی از برگزاری مسابقات بانوان کشورهای غرب آسیا در ایران خبر داد و خاطرنشان کرد: از سال 2012 تمام مسابقات بانوان کشورهای غرب آسیا در ایران برگزار می‌شود تا با حفظ اصول اخلاقی و مقدسات دینی، فضای بهتری را برای بانوان فراهم کنیم.

آیت‌اللهی تصریح کرد: در فدراسیون شنای کشور سرفصلی بابت بودجه استان‌ها وجود دارد که باید بودجه را دریافت و به استان‌ها اختصاص دهیم این درحالی است که در دو سال گذشته یک ریال بابت بودجه استان‌ها به فدراسیون شنای کشور اختصاص نیافته و فدراسیون نتوانسته به استان‌ها کمک مالی مستقیم کند اما تمام هیئت‌های سراسر کشور از لحاظ امکانات سخت‌افزاری، وسایل کمک آموزشی، کتاب و... تجهیز شده‌اند.

رئیس فدراسیون شنای ایران در زمینه بهداشتی بودن آب استخرهای شنا نیز گفت: کارشناسان وزارت بهداشت به طور کامل از استخرها بازدید و میزان کلر آب را اندازه‌گیری می‌کنند و اگر استخری از لحاظ آلاینده‌های آبی دارای کوچک‌ترین مشکلی باشد اجازه یک روز فعالیت به آن داده نمی‌شود.

وی به شنای مدارس اشاره کرد و افزود: سال گذشته آموزش شنای دریایی از رامسر تا نوشهر را راه‌اندازی و حدود یکهزار و 400 نفر آموزش شنا را فرا گرفتند که مهم‌ترین تأثیر برگزاری این طرح این بود که مجموع شناگران شرکت کننده در مسابقات قهرمانی کشور یکهزار و 150 نفر بودند.

آیت‌اللهی افزود: تقویم روز شمار 1390 نیز آماده شده و از اوایل هفته آینده به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد