makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

افزایش نیروهای ناجا در سیستان و بلوچستان

 فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: هم اکنون نیروهای ناجا در سیستان و بلوچستان 120 درصد افزایش یافته است.

 اسماعیل احمدی مقدم ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در فرماندهی انتظامی زاهدان اظهار داشت: بیش از 120 درصد نیروهایی که به این استان اضافه شده، افزایش امکانات و اعتبارات در این استان داشته‌ایم.

وی افزود: باید بسترهای لازم برای امنیت پایدار فراهم شود زیرا امنیت مقدمه بستر سازی توسعه است.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی سیستان و بلوچستان و دوری از مرکز موجب عقب ماندگی مزمن در منطقه شده است.

فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: مناطق سنی نشین برای دشمن مهم است به گونه‌ای که تلاش می‌کنند تفرقه ایجاد کرده و از این طریق، نظام جمهوری اسلامی ایران را به دنیا ناکارآمد جلوه دهند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه این مناطق دروازه گذر ایران به جهان اسلام است، افزود: معاندان اسلام اعمال و رفتارما را زیر نظر دارند و منتظر فرصت هستند تا ایران اسلامی را خدشه‌دار کنند.

وی با اشاره به حرکات تروریستی گروهک تروریستی مالک ریگی گفت: پشت پرده گروهک مالک، بیگانگان هستند و با دستگیری و معدوم شدن این شرور دست استکبار بر همگان رو شد.

*نتیجه حرکات تروریستی در سیستان و بلوچستان استحکام وحدت بود

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: در شرایطی که دشمنان با انجام حرکات تروریستی در مساجد و محافل مذهبی قصد ایجاد تفرقه و شکاف در بین مردم مرزدار شیعه و سنی را داشتند، هوشیاری ولایت‌فقیه و مردم فهیم اهل تسنن و تشیع، توطئه‌های آنها را خنثی کرد و نتیجه این حرکات بجای تفرقه، استحکام بیش از پیش وحدت در بین مردم استان بود.

احمدی‌مقدم با اشاره به شرایط این استان در قبل از اقدامات انسداد و کنترل مرز بیان کرد: قبل از کنترل و انسداد مرز، ورود و خروج خودروهای قاچاق سوخت، انسان و کاروان‌های مواد مخدر به راحتی مشاهده می‌شد، منطقه سیستان به منطقه افغان نشین تبدیل می‌شد، در زاهدان نیز بخش عظیمی از افغان‌ها مستقر بودند و طرد آنها کار بسیار سختی به نظر می‌آمد که به لطف الهی و با همدلی، همراهی مسئولان و توجه دولت به این منطقه، امکانات و اعتبارات خوبی برای انسداد و کنترل مرزها در این استان هزینه شد که نتیجه آن کنترل کامل مرز منطقه سیستان است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در منطقه سیستان با انسداد مرز، به طور کامل از ورود و خروج خودروهای حامل قاچاق جلوگیری شده است.

وی افزود: تشکیل مرزبانی، اختصاص اعتبارات مرزی، زیرپوشش قرار گرفتن الکترونیکی کل مرزها به گونه‌ای که موقعیت آن از تهران قابل کنترل و رصد می‌شود از جمله اقدامات مهم و خوب در راستای ایجاد امنیت پایدار در این منطقه است.

فرمانده نیروی انتظامی وضعیت امنیتی سیستان و بلوچستان را خوب توصیف کرد و گفت: اگر در سیستان و بلوچستان جرائم ناشی از مرز را حذف کنیم، این استان با توجه به شاخص‌ها و نرم‌ها در سایر جرائم کاملاً امن بود.

*بخش زیادی از قاچاق مواد مخدر در سیستان و بلوچستان کاهش می‌یابد

احمدی‌مقدم اظهار داشت: با انسداد و کنترل کامل مرزهای جنوب استان، بخش زیادی از قاچاق مواد مخدر در این استان کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه اتمام اقدامات انسداد و کنترل مرز در سراوان از مهم‌ترین اقدامات ناجا در این استان است، افزود: هنوز مشکل قاچاق را در بخش مرزی سراوان داریم که امدیواریم با همکاری استانداری و وزارت کشور این نقطه مرزی نیز مسدود و کنترل شود.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: ممکن است با بحث انسداد مرزهای جنوب استان مبحث قاچاق به سمت دریا کشیده شود که برای آن نیز تدابیر لازم اتخاذ خواهد شد.

*شاخص‌های امنیتی در سیستان و بلوچستان ارتقا یافته است

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این مراسم گفت: دشمنان گمان می‌کنند استان سیستان و بلوچستان به دلیل وجود تنوع قومیت و مذهب، مکان خوبی برای خرابکاری‌هایشان است اما به شکرانه الهی، با تعامل، همکاری، هوشیاری مردم و مسئولان، امروز تمامی توطئه‌های دشمنان خنثی شده است.

علی‌محمد آزاد افزود: در زمینه کاهش جرائم خشن امروز سیستان و بلوچستان وضعیت بسیار خوبی داشته و احساس امنیت نسبت به گذشته افزایش یافته است.

وی با اشاره به تأثیر انسداد مرز در بهبود وضعیت امنیتی منطقه اظهار داشت: با اقدامات کنترل و انسداد مرز امروز در منطقه سیستان تردد خودروهای حامل قاچاق مشاهده نمی‌شود و در سایر نقاط مرزی نیز کمترین ترددها خودروهای حامل قاچاق را داریم.

استاندار سیستان و بلوچستان طرح طرد افاغنه در این استان را خوب ارزیابی کرد و گفت: در کنار اقدامات کنترل مرز برای بهبود معیشت مردم نیز از طریق بازارچه‌های مرزی اقدامات خوبی انجام گرفته که سبب رونق اشتغال شده است.

در ادامه مراسم از زحمات سردار غلامعلی نکوئی فرمانده انتظامی سابق سیستان و بلوچستان تقدیر و سردار حمید فهیمی‌راد به عنوان فرمانده انتظامی جدید سیستان و بلوچستان معرفی شد.

در ادامه سفر فرمانده نیروی انتظامی کشور به سیستان و بلوچستان ظهر امروز مقرر شد طی بازدید وی و هیئت همراه از مرز، سامانه الکترونیکی کنترل مرز در سیستان و بلوچستان افتتاح شود.

با افتتاح این سامانه نه تنها در سیستان و بلوچستان بلکه از تهران این امکان فراهم می‌شود که مرزهای این منطقه را کنترل و رصد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد