makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

360 هزار تبعه خارجی غیرمجاز از سیستان و بلوچستان اخراج شده اند

 استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طی چند سال گذشته 360 هزار نفر تبعه خارجی که به صورت غیرمجاز از طریق این استان وارد ایران شده بودند، پس از انجام مراحل اداری و تشریفات قانونی از کشور اخراج شده اند. 

'علی محمد آزاد'  افزود: با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و همدلی بین مردم و مسولان، ناامنی در این استان به حداقل رسید و مطابق آمار، شاخصهای امنیتی ما از خیلی استانهای کشور بهتر است.

رییس شورای تامین سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در کنار مرزهای این استان دو کشور افغانستان و پاکستان قرار دارند که دولتهایشان کنترل چندانی بر کشور و مرزهایشان ندارند و این آسیب برای ما تاثیر منفی دارد.

آزاد افزود: امروز سیستان و بلوچستان خط مقدم کشور در مبارزه با دشمن است زیرا تمام دشمنان ایران اعم از منافقین، وهابیون، اشرار، اشغالگران، صهیونیستها و دولتهای غربی در پشت مرزهای این استان جولان می دهند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با اینحال بدون هیچ نگرانی بر مرزهای خود تسلط داشته و هرگونه تحرکی را رصد کرده و افرادی را که قصد حرکات ایضایی دارند دستگیر و به سزای اعمالشان رسانده یا خواهیم رساند.

وی همچنین بدون توضیح بیشتر، از دستگیری شماری از معاندان که قصد حرکات انتحاری در سیستان و بلوچستان داشته اند خبر داد و گفت: این افراد هم اکنون در اختیار دستگاههای امنیتی هستند.

او در ادامه با بیان اینکه انسداد مرزهای سیستان و بلوچستان قاچاق مواد مخدر و سایر کالاهای غیرمجاز را به حداقل رساند گفت: پنج معبر مرزی برای مبادلات و داد و ستدهای مرزنشینان مصوب شده که دو مورد آن فعال بوده و بقیه به زودی راه اندازی می شوند.

وی اظهار داشت: بومی کردن امنیت در سیستان و بلوچستان علاوه بر رشد شاخصهای انتظامی و امنیتی موجب رنگ باختن پدیده گروگانگیری به قصد اخاذی شد.

در این مراسم با تقدیر از زحمات سرتیپ دوم 'غلامعلی نکویی' فرمانده سابق انتظامی سیستان و بلوچستان و با قرائت حکم فرمانده کل ناجا، سردار 'حمید فهیمی راد' به عنوان فرمانده جدید انتظامی سیستان و بلوچستان با جایگاه سرلشگری معرفی شد.

فهیمی راد پیش از این فرمانده انتظامی خراسان رضوی بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد