makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

توانمندی های سیستان و بلوچستان در رسانه ها بدرستی معرفی نشده

 معاون برنامه ریزی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان گنجی پنهان است و قابلیت های اقتصادیش در کشور نظیر ندارد اما به دلایل مختلف از جمله حضور کمرنگ رسانه ها در عرصه میدانی و معرفی شایسته توانمندیهای محل، توسعه متوازن و منطقی استان را شاهد نیستیم. 

'رجبعلی شیخ زاده'  حتی اگر قرار باشد به نسبت مساوی استانها و سهمی معادل یک از 31 برای انعکاس اخبار و واقعیتهای سیستان و بلوچستان در نظر بگیریم بازهم وضعیت خوبی را شاهد نیستیم.

او اظهار داشت: حتی آن دسته اخباری که از سیستان و بلوچستان به دیگر نقاط کشور و دنیا مخابره می شود منصفانه و منطقی نیست مثلا با بزرگ نمایی قاچاق مواد مخدر و آدم ربایی این استان زرخیز را بد جلوه می دهند.

وی اظهار داشت: اخبار مثبت و حاوی توانمندی های اقتصادی، گردشگری و فرهنگی این سرزمین در خروجی رسانه ها و صفحات مطبوعات به حد کفایت نیست و در واقع یکی از مشکلات اساسی در توسعه استان نشات گرفته از این موضوع است .

معاون استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در چند سال اخیر اقدامات بزرگی در بخش های راه آهن، مدارس، جاده، انرژی، سدسازی و دیگر بخش های اقتصادی استان انجام گرفت که اگر به حد کافی منعکس می شد شاهد رشد سرمایه گذاری بودیم.

شیخ زاده افزود: از شمال تا جنوب سیستان و بلوچستان نزدیک به یک هزار کیلومتر فاصله است و حتی مردم خود استان از مسائلی پیرامونی و اتفاقات رخ داده محلی به سرعت آگاه نمی شوند .

وی اظهار داشت: اکنون بسیاری از مردم سیستان و بلوچستان از اقدامات و طرحهای دولت در جهت سازندگی استان خبر ندارند و در این بخش نیازمند حضور فعال رسانه ها و انعکاس مداوم و مستمر اخبار هستیم.

شیخ زاده گفت: باید اذعان کرد متاسفانه برخی مردم کشور سوغات سیستان و بلوچستان را مواد مخدر می دانند در حالی میوه های خارج از فصل و گرمسیری این منطقه حتی در خارج کشور نظیر ندارد.

او با بیان اینکه فقط منطقه زرآباد و باهوکلات در چابهار به تنهایی می تواند نیاز موز کشور را تامین کند، افزود: در وسط زمستان کشاورزان شهرستان سرباز هندوانه خارج از فصل تولید می کنند اما همین محصول به نام دیگر استان ها فروخته می شود.

معاون استاندار اظهار داشت: هنگامیکه روزانه 200 تا 300 کامیون پیاز از سیستان و بلوچستان به سایر استانها آن هم در زمستان صادر شد برای عده ای باور پذیر شد و البته این منفعت چند جانبه ای برای کشاورز، دولت و مردم کشور به همراه داشت.

وی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان علاوه بر جاذبه های گردشگری و توانمندیهای اقتصادی بویژه در حوزه مرزی، تولیدات زراعی و باغی نظیر کینو، انبه، چای ترش، کنار، گواوا، پاپایا و چیکو دارد که برخی افراد حتی نام آن را نشنیده اند.

او از رسانه های ارتباط جمعی خواست، اخبار و واقعیتهای این استان را بهتر و بیشتر از قبل منعکس کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد