makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

103 هزار خانوار در سیستان و بلوچستان تحت پوشش کمیته امداد هستند

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان گفت: 103 هزار خانوار در استان تحت پوشش این نهاد مردمی قرار دارند.

 محسن مسعودیان راد در جلسه مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون 23 هزار طرح اشتغالزایی با رویکرد مفید و واقعی برای خانواده های تحت پوشش این نهاد مردمی در سیستان و بلوچستان ایجاده شده است.

وی گفت: مددجویان از درآمد حاصل از اجرای این طرح ها راضی هستند و قصد دارند زمینه کاری خود را وسعت داده و به خودکفایی برسند.

وی مهمترین دلیل موفق بودن طرح های اشتغالزایی را اعمال نظارت مستمر و هدایت مناسب از سوی کارشناسان بر روند اجرایی این طرحها عنوان کرد.

وی افزود: در نیمه نخست امسال جشن خودکفایی برای دو هزار و 500 خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان برپا می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان بیان کرد: این طرحها در بخش های مختلف کشاورزی، دامداری، واحدهای صنفی و صنایع دستی است.

وی گفت: امسال در سیستان و بلوچستان دو هزار و 500 طرح اشتغال خانگی با سرمایه گذاری اندک زنان سرپرست خانوار و درآمد زایی برای آنها در زمینه صنایع دستی و خیاطی اجرا می شود.

وی افزود: طرح پزشک خانواده نیز از سال 76 در بین خانواده های کمیته امداد در حال اجرا بوده است.

مسعودیان راد اظهار داشت: سال گذشته در راستای بهبود شرایط زندگی مددجویان کمیته امداد عملیات بهسازی دو هزار و 700 مسکن روستایی و ساخت 366 واحد مسکن مهر در استان اجرا شد.

وی گفت: در همین راستا یکی از افتخارات کمیته امداد ساخت چندین خانه در فرصت 21 تا 22 روز برای روستاییان زبرینگ بود.

وی افزود: از مهمترین اولویتهای کمیته امداد، بهسازی مسکن روستایی و ساخت مسکن مهر، ایجاد اشتغال های خانگی، تحت پوشش قرار دادن دانشجویان و دانش آموزان نیازمند، توجه به مسائل بهداشتی مددجویان مانند ارزیابی سلامت زنان سرپرست خانوار تحت پوشش و برپایی اردوهای فرهنگی و مذهبی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان بیان کرد: کمیته امداد یکی از نهادهای یادگار امام خمینی (ره) است که با تکیه بر مردم بنا نهاده شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد